Wycieczka do Warszawy

2011-02-15

Wycieczka do Sejmu

Wycieczka do Sejmu odbyła się 03.02.2011roku, a więc w pierwszym tygodniu naszych ferii. Zaproszenie otrzymaliśmy od posła  Pana Mirosława Pawlaka, za co serdecznie dziękujemy. Około godziny 6.30 rano ruszyliśmy autobusem wynajętym przez Wójta Gminy Łopuszno  w kierunku Warszawy.

Na miejscu, zwartą grupą ruszyliśmy do Sejmu mieszczącego się przy ul. Wiejskiej. Tu  spotkaliśmy się z Panem Mirosławem Pawlakiem, który wspólnie z sympatyczną panią przewodnik oprowadzał nas po budynku polskiego parlamentu. W Sali Posiedzeń Sejmu mogliśmy posłuchać toczącej się debaty sejmowej. Następnie obejrzeliśmy tablice wiszące na korytarzach poświecone posłom, którzy zginęli w czasie II wojny światowej  oraz tablicę upamiętniającą ofiary katastrofy smoleńskiej. Tu zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia, następnie  pani przewodnik przeprowadziła nas do Sali Szklanej - tzw. „akwarium”, gdzie obejrzeliśmy prezentację multimedialną i wysłuchaliśmy wykładu na temat historii polskiego parlamentaryzmu.  Poseł Pawlak opowiedział nam o swojej pracy i osiągnięciach. Niestety nie zobaczyliśmy Sali Kolumnowej, gdyż trwały tam obrady. Następnie pan Pawlak  zaprowadził nas do Kaplicy mieszczącej się  w Hotelu Poselskim. Opowiedział nam o spotkaniu z Papieżem Janem Pawłem II  i jego wizycie w kaplicy.

Na pewien czas rozstaliśmy się z Panem Mirosławem Pawlakiem, gdyż zaplanowaliśmy zwiedzanie Muzeum Ziemi. Podzieleni na dwie grupy wysłuchaliśmy wykładu na temat historii życia na Ziemi. Oglądaliśmy wystawy minerałów i skamieniałości.

Po zwiedzeniu Muzeum poseł Mirosław Pawlak zaprosił nas na obiad do stołówki w Biurze Prezydenta RP.

Wycieczkę będę z pewnością miło wspominać.

W imieniu członków SKT Szwendaczek pragnę serdecznie podziękować panom Mirosławowi Pawlakowi i Zdzisławowi Oleksiewiczowi  za pomoc w organizacji wycieczki.