Zadania na środę – 25 marca
Edukacja polonistyczna
Rozwiąż zagadki:
1.Można ją spotkać na łąkach w złocistych promieniach słonka, czerwona
w czarne kropeczki, maleńka, skrzydlata …
2.Wygląda jak czarny guziczek, lśniący pancerzyk na grzbiecie, ma trzy pary nóg, to jest mały…
3.Skacze po trawie od rana, chociaż się boi bociana.
4.Mama z niej niedoskonała, w cudzych gniazdach składa jaja. Inne ptaki oszuka, ale za to pięknie kuka.
Co wiosną słychać u zwierząt? – proszę porozmawiać z dziećmi o wiosennych zachowaniach zwierząt. Zwrócić uwagę na przyloty ptaków ( skowronki, bociany, żurawie, jaskółki, kukułki, szpaki), głośny śpiew ptaków (ptaki śpiewem wyznaczają swoje terytorium, łączą się w pary), budzenie się zwierząt z zimowego snu ( żaby, ślimaki, zaskrońce, motyle, biedronki, borsuki, niedźwiedzie, nietoperze, jeże, bobry), budowanie gniazd. Należy zwrócić uwagę, by dzieci nie dotykały gniazd, bo ptaki mogą je porzucić.
Praca z podręcznikiem – str. 46
Poznajemy literkę Ż, ż. ( dobrym pomysłem na zapoznanie dzieci z literką ż jest krótki film na You Tube „ ALFABET – litera ż – polskie litery - abecadło dla dzieci”)
Przyjrzyj się drukowanym i pisanym literom ż, Ż.
Przeczytaj wyrazy znajdujące się pod ilustracją żaby.
Podziel wyrazy na sylaby i głoski.
Przeczytaj czytankę. Odpowiedz na pytania:
Co krąży nad polami? Co robi żaba, a co robią jeże?
Odszukaj w czytance wszystkie wyrazy z ż. Postaraj się zapamiętać ich pisownię.
Wykonaj ćwiczenie 1,2, 3 i 4 str. 36, 37 ( ćwiczenia w linie) oraz w zeszycie do kaligrafii str. 45.
Naucz się pięknie czytać czytankę z literką ż.
Edukacja matematyczna
Zadanie 1,2 i 3 str.22 – ćwiczenia / matematyka
Lekcja
W zeszycie w kratkę narysuj 14 kółeczek. (10 niebieskich, 4 zielone)
Pod kółeczkami napisz dwie linijki liczby 14.
Korzystając z narysowanych kółeczek lub innych liczmanów oblicz:
10 +4= 13+1= 14-2=
14-10= 12+2= 14-3=
14-4= 11+3= 14-1=
Pamiętaj, by codziennie ćwiczyć pamięciowe dodawanie i odejmowanie liczb
w zakresie 10.