Zadania na poniedziałek – 30 marca
Temat: Umiemy postępować ze zwierzętami.
Edukacja polonistyczna i przyrodnicza
Przeczytaj ( z pomocą rodzica ) opowiadanie „ Wściekły chomik”. Odpowiedz na pytania, które są pod tekstem.
Wykonaj zadania w ćwiczeniach polonistycznych – str.40, 41.
W zeszycie w linie zapisz:
Lekcja
Zwierzęta to nie zabawki.
Należy się nimi troskliwie opiekować.
Praca domowa
Przeczytaj zdania i przepisz najpiękniej jak potrafisz.
Tata Marzeny i Jerzego jest weterynarzem.
Marzence kupił papużkę, a Jerzemu żółwia.
Papużka ma żółte pióra.
………………………………………………………….
Porozmawiaj z rodzicami na temat zagrożeń, jakie mogą Cię spotkać ze strony zwierząt. Skorzystaj z ilustracji w podręczniku – str.51
Edukacja matematyczna
Poznajemy liczbę 15.
Odlicz 14 patyczków, dodaj 1. Ile patyczków masz teraz?
Odlicz 10 patyczków. Ile patyczków trzeba dołożyć, by razem było …..( 13, 11, 14, 12, 15)
W zeszycie w kratkę zapisz :
Lekcja
Narysuj 15 kółeczek (10 niebieskich, 5 zielonych).
Pod kółeczkami napisz dwie linijki liczby 15.
Korzystając z narysowanych kółeczek lub innych liczmanów oblicz:
10 +5= 14+1= 15-1=
15-10= 13+….= 15 15-2=
15-5= 12+3= 15-3=
5+10 = 11+ …..=15 15- 4=
Pamiętaj, by codziennie ćwiczyć pamięciowe dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 10.
Wykonaj zadanie 1, 2 i 3str. 20 ( podręcznik do matematyki) oraz zadania ze str.24 ( ćwiczenia/matematyka)
………………………………………………………………
Jakim zwierzątkiem teraz jestem? – wykonaj kilka ćwiczeń ruchowych przedstawiających charakterystyczne zachowania zwierząt. Poćwicz z ulubioną maskotką: zrób przysiady z maskotką na głowie, pochodź na czworakach z maskotką np. na plecach.
…………………………………………………………………
Zadania na wtorek – 31 marca
Temat: Wyruszamy na rowerowy szlak.
Edukacja matematyczna
Rozgrzewka przed sprawdzianem: liczymy po 2 do 14 i od 14, dodajemy i odejmujemy w zakresie 15 ( bez przekraczania progu dziesiątkowego)
,,Sprawdzam siebie” wykonanie zadań ze strony 25 i 26 (ćwiczenia matematyczne – praca do oceny). Dodaję i odejmuje w zakresie 15. Rozpoznaję monety i banknoty, które są w obiegu, odczytuję pełne godziny na zegarze.
Edukacja polonistyczna
Poznajemy Dz, dz.
Przyjrzyj się jak wygląda drukowany i pisany dwuznak dz, Dz (podręcznik str.52).
Przeczytaj wyrazy znajdujące się pod ilustracją dzwonka.
Podziel wyrazy na sylaby i głoski.
Przeczytaj czytankę. Odpowiedz na pytania:
Jak mają na imię bohaterowie opowiadania? Kiedy miała się odbyć wyprawa rowerowa? Gdzie chłopcy mieli wybrać się na wycieczkę? Co chcieli tam zobaczyć? Czy zachowanie Marcela jest poprawne? Jakie błędy popełnił Marcel, gdy chciał się wybrać na wyprawę rowerową? Czy takie zachowanie jest godne pochwały, czy nie? Dlaczego? Jaką przygodę mieli chłopcy podczas wyprawy rowerowej? Jak mogła się skończyć ta wyprawa i co było tego powodem?
Przyjrzyj się bardzo dokładnie jak piszemy dwuznak dz. Napisz kilka razy palcem w powietrzu, na blacie biurka. Napisz dz w ćwiczeniach str.42. Wykonaj ćwiczenie 1,2,3 i 4 str. 42 i 43
W zeszycie w linie zapisz:
Lekcja
dz …………………………………………………
Dz …………………………………………………..
dza, dze, dzu, dzy, dzo, dzę, dzą
koledzy, dzwonek, rodzynki, dzbanek, rdza
Koledzy Wojtka jedzą smaczne rydze.
…………………………………………………………..
Edukacja techniczna.
Sprawdź z rodzicami czy Twój rower posiada wszystkie niezbędne elementy, przypomnij sobie zasady bezpiecznego poruszania się po drodze dla rowerów. Rower musi być wyposażony w światło pozycyjne przednie (barwa biała), światło pozycyjne tylne (barwa czerwona), światło odblaskowe tylne czerwone o kształcie innym niż trójkąt, sprawnie działający hamulec, dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nieprzeraźliwym dźwięku.
Wykonaj znak drogowy „ Droga dla rowerów”. ( podstawka np. z plasteliny, patyczek ok.10 cm)
Praca domowa
Naucz się pięknie czytać czytankę ( podręcznik str. 52, 53)
Zadania na środę – 1 kwietnia
Temat: Ostrożności nigdy za wiele.
Edukacja polonistyka i społeczna
Przeczytaj czytankę ,,Magda sama w domu”- podręcznik str. 54. Udziel odpowiedzi na pytania, które są pod tekstem.
Przypomnij sobie, jak powinno zachować się dziecko, gdy zostanie samo w domu. Skorzystaj z podręcznika str. 55
Wykonaj ćwiczenia - str. 44,45 ( ćwiczenia polonistyczne)
Utrwal pisownię dwuznaku dz – zeszyt do kaligrafii str. 47
Praca domowa
Naucz się pięknie czytać czytankę ( podręcznik str. 54)
Edukacja matematyczna
Rozwiąż zadania str. 27, 28 ( ćwiczenia/ matematyka)
…………………………………………………………..
Wykonaj kilka ćwiczeń z piłką. Zaproś do ćwiczeń starsze rodzeństwo lub rodziców.
Zadania na czwartek – 2 kwietnia
Temat: Kto nam pomaga.
Edukacja matematyczna
Poznajemy liczbę 16.
Odlicz 15 patyczków, dodaj 1. Ile patyczków masz teraz?
Odlicz 10 patyczków. Ile patyczków trzeba dołożyć, by razem było …..( 13, 12, 14, 15, 16)
W zeszycie w kratkę zapisz :
Lekcja
Narysuj 16 kółeczek (10 niebieskich, 6 zielonych).
Pod kółeczkami napisz dwie linijki liczby 16.
Korzystając z narysowanych kółeczek lub innych liczmanów oblicz:
10 +6= 15+1= 16-1=
16-10= 13+….= 16 16-2=
16-6= 11+5 = 16-3=
6+10 = 12+ …..=16 16- 4=
Wykonaj zadanie 1, 2 i 3str. 21 ( podręcznik do matematyki) oraz zadania ze str.29 ( ćwiczenia/matematyka)
Edukacja polonistyczna
Oni nam pomagają – omów sytuacje przedstawione na zdjęciach ( podręcznik str. 56, 57). Przypomnij sobie, co należy powiedzieć, kiedy chce się wezwać pomoc przez telefon. Odegraj scenkę z rodzicami.
Wykonaj ćwiczenia 1, 2, 3 i 4 str. 46, 47 ( ćwiczenia do edukacji polonistycznej)
Edukacja plastyczna
Ważne numery – wykonaj według własnego pomysłu zawieszkę z numerami alarmowymi
Zadania na piątek – 3 kwietnia
Temat: Bezpieczna i zdrowa droga rowerowa.
Edukacja polonistyczna
Wykonaj ćwiczenie 1,2,3 i 4 - Dzień odkrywców str. 50,51 ( brązowa książka)
W zeszycie w linie zapisz :
Lekcja
Zapamiętam te numery:
Pogotowie ratunkowe – 999
Policja – 997
Straż pożarna – 998
Numer alarmowy wybierany z telefonów komórkowych – 112
Edukacja matematyczna
Rozwiąż zadanie 1,4 i 5 str. 22 ( podręcznik)
Dla chętnych – zadanie 2 i 3 str. 22 ( podręcznik)
Edukacja muzyczna
Posłuchaj uważnie piosenki „ Wieziemy tu kogucika”( płyta ). Postaraj się nauczyć tekstu na pamięć.