Klasa Ib

2020-05-18

Zadania dla dzieci kl. I b

Zadania na poniedziałek – 18 maja 2020r.

,,Świat z lotu ptaka – Czego uczymy się od ptaków?”

Edukacja polonistyczna

Słuchanie tekstów informacyjnych „Co fruwa, a co lata?”

Poproś rodziców o przeczytanie informacji ”Co fruwa, co lata?” z podręcznika edukacji polonistycznej str. 24 i odpowiedz na pytania pod tekstem. Spróbuj samodzielnie wyjaśnić przyczyny unoszenia się w powietrzu.

Krótkie wprowadzenie do tematu o marzeniach człowieka o lataniu: Byli sobie

ojciec i syn, Dedal i Ikar, którzy skonstruowali skrzydła z ptasich piór sklejonych woskiem,

ale próba latania z tymi skrzydłami była nieudana, ponieważ słońce roztopiło wosk i pióra się

odkleiły. Znamy też legendy o latających dywanach.

 Praca inspirowana tekstem „Ludzie jak ptaki”.

Wyjaśnienie tytułu. Udzielanie odpowiedzi na pytania związane z tekstem oraz wyszukiwanie

fragmentów spełniających podany warunek (wg podręcznika str. 25), (ćwiczeniówka str. 27, ćw. 2).

Wyszukiwanie w rozsypance wyrazowej nazw pojazdów i urządzeń poruszających się
w powietrzu  i porządkowanie ich zgodnie z ustaleniami (proponowane wyrazy do rozsypanki: samolot, samochód, szybowiec, szynowiec, śmigłowiec, parowiec, odrzutowiec, żaglowiec, balon, lotnia, wodolot, motolotnia, motorower, helikopter, hulajnoga, spadochron, rakieta, skuter, satelita, kareta, latawiec), (ćwiczeniówka str. 27, ćw. 1).

Edukacja matematyczna

Ćwiczenia z tarczą zegarową.

Przeliczanie elementów we wskazanych zbiorach i zapisywanie odpowiednich liczebników,

uzupełnianie diagramu słupkowego. (ćwiczeniówka str. 48)

 Etapowe rozwiązywanie zadania złożonego. (ćwiczeniówka str. 49)

 Doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 20.

Edukacja plastyczna

 „Ptaki”– wykonanie formy przestrzennej z papieru według własnego pomysłu.

Rozmowa o ptakach: ( dzieci samodzielnie próbują odpowiadać na pytania)

Dlaczego ptaki są wyjątkowymi zwierzętami? (latają, w niezwykły sposób budują gniazda)

Dlaczego są sprzymierzeńcami człowieka? ( pomagają zwalczać szkodniki)

Czego człowiek nauczył się od ptaków? ( latać)

Jak wyobrażasz sobie swój dzień jako ptaka?

 

Zadania na wtorek – 19 maja 2020r.

,,Świat z lotu ptaka – Dzień odkrywców. Puszczamy latawce”

Edukacja polonistyczna

 Przeczytaj samodzielnie tekst „Ludzie jak ptaki” – podręcznik do edukacji polonistycznej str. 25. Odpowiedz na pytania, które są pod tekstem.

Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 str. 27 oraz 3 str. 28 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.

W zeszycie w linie wykonaj ćwiczenie 1, 2 i 3 str. 26  ( podręcznik) – praca na ocenę.

Wykonaj ćwiczenia ze str. 60, 61 (ćwiczeniówka – brązowa okładka).

Naucz się pięknie czytać czytankę „Ludzie jak ptaki”.

Edukacja matematyczna

Wykonaj samodzielnie zadania „ Sprawdzam  siebie” - ćwiczenia do matematyki str. 50 i 51. ( praca na ocenę)

Edukacja muzyczna

Zapoznaj się z piosenką „Ptasie odgłosy” zamieszczoną na płycie oraz w podręczniku do edukacji muzycznej na str.77.

Flet i jego rodzinka – poznaj rodzinkę fletów str. 79.

W ramach zajęć z wychowania fizycznego zapraszam do udziału w ćwiczeniach z woreczkiem ( kaszy, ryżu) na stronie YouTube

„ Ćwiczenia zręcznościowe dla dzieci 6-8 lat. Trenuję w domu”

 

Zadania na środę – 20 maja 2020r.

,,Miedzy nami. Między nami w klasie”

Edukacja polonistyczna

Słuchanie opowiadania  czytanego przez rodzica Z. Staneckiej „Świnka”.

Omawianie treści opowiadania, udzielanie odpowiedzi na pytania (np. Kto jest bohaterem opowiadania? Gdzie ma miejsce ta historia? Dlaczego Julka była zaniepokojona?

Kto sprawił przykrość Julce? Co można powiedzieć o Julce? Co sprawiło Julce największą

przykrość? Czy nam również jest przykro w takich sytuacjach?) i umieszczone pod tekstem.

Wykonaj ćwiczenia ze str. 29  w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.

Przypomnienie kolejnych dni tygodnia.

Czytanie wiersza „Tydzień w szkole” (podręcznik polonistyczny str. 29).

 Rozmowa na temat opisanych w wierszu wydarzeń ze wskazaniem na dni tygodnia. Przypomnienie nazw kolejnych dni tygodnia.

 Jak unikać niemiłych sytuacji w szkole? – dyskusja, podawanie przykładów.

Wskazywanie w wierszu par rymujących się wyrazów. Wykonaj ćwiczenia ze str. 30
w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.

Edukacja matematyczna

Rozwiązuję różne zadania – doskonalenie umiejętności matematycznych.

Ćwiczenie rachunku pamięciowego w zakresie 20 – rzucanie kostkami do gry: obliczanie sumy i różnicy wyrzuconych oczek, (ćwiczeniówka matematyczna str. 53).

Wędrówki w labiryncie – ćwiczenie grafomotoryczne, (ćwiczeniówka matematyczna str. 52).

 Układanie w grupach 3, 4 klocków – tworzenie z nich budowli i rysowanie obrazu widzianego z różnych stron (z góry, z boku). Wskazywanie, z ilu klocków jest zbudowana konstrukcja i ile klocków widać z każdej strony, (ćwiczeniówka matematyczna str. 52).

Zadania na czwartek – 21 maja 2020r.

,,Miedzy nami. Między nami w domu”

Praca inspirowana tekstem J. Papuzińskiej „Jak nasza mama zreperowała księżyc”.

Słuchanie fragmentu książki czytanej przez rodzica. Odpowiedzi na pytania do tekstu, np. Kto jest bohaterem opowiadania? O jakiej porze to się dzieje? Dlaczego księżyc popłakiwał?
W jaki sposób mama naprawiła księżyc? Czy można naprawić
księżyc? Czego człowiek nie potrafi nigdy naprawić? – podawanie przykładów.

• Próba uściślenia znaczenia słowa fantastyczne – odróżnianie elementów fantastycznych od realistycznych.

• Wskazywanie elementów fantastycznych i realistycznych w tekście.

• Prezentacja książki J. Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka”.

• Zachęcenie do samodzielnego przeczytania książki lub jej fragmentów.

Czy można być czarodziejem w życiu codziennym? – zdania pytające.

• Dobieranie podpisów do ilustracji, rysowanie ilustracji do zdania, opowiadanie historyjki obrazkowej. Wykonaj ćwiczenie 1 str. 31 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.

• Z czego jeszcze można by ulepić róg księżyca? – podawanie własnych pomysłów na materiały plastyczne.

• Kilkuzdaniowe wypowiedzi dzieci o sytuacjach, w których ich mama komuś pomogła.

• Rozmowa o znaku kończącym zdanie pytające i modulacji głosu podczas wypowiadania zdania pytającego.

• Odczytywanie pytań i odpowiedzi, wstawianie na końcu tych zdań odpowiednich znaków. Wykonaj ćwiczenie 2 str. 31 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.

 Między nami w domu – ćwiczenia w mówieniu.

• Wypowiedzi dzieci o mieszkających z nimi najbliższych członkach rodziny oraz o ich codziennych zajęciach i obowiązkach. Zwrócenie uwagi na udział dzieci w pracach domowych, pomoc w wykonywaniu różnych czynności i odpowiedzialność za powierzone zadania.

• Wspólne sporządzenie  przykładowego drzewa genealogicznego z zachowaniem poziomów:

ja i moje rodzeństwo; moi rodzice; rodzice moich rodziców (ze strony mamy i taty),

czyli dwie babcie i dwóch dziadków – ustalenie stopni pokrewieństwa.

Kto jest kim w rodzinie? – ustalanie stopni pokrewieństwa.

Poznajemy nowe pojęcie: Drzewo genealogiczne.

Drzewem genealogicznym posługujemy się w celu zobrazowania relacji rodzinnych. Jest to graficzne przedstawienie pokrewieństwa w rodzinie. Spróbuj przedstawić drzewo genealogiczne swojej rodziny. Pracę wykonaj na kartce z bloku technicznego. Możesz stworzyć drzewo według własnego pomysłu. Napisz na drzewie imiona i nazwiska członków rodziny, wykonaj portrety. Pamiętaj o pisowni imion i nazwisk wielką literą (praca na ocenę)

• Wskazywanie wiekowej różnicy pokoleń w rodzinie, np. Kto jest najstarszy? Kto jest najmłodszy? Kto i od kogo jest starszy? Wykonaj ćwiczenie 3 i 4 str. 32 w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej.

Edukacja plastyczna

Wyczarowane na kamieniu – malowanie kamienia farbami w kolorze wybranego zwierzątka, domalowywanie charakterystycznych elementów – praca na ocenę.

Edukacja matematyczna

Obliczenia w zakresie 20 – różne formy zapisu, tabele.

• Dzieci w parach rzucają trzema kostkami do gry i obliczają sumy wyrzuconych oczek (mogą

pomagać sobie liczeniem na konkretach),  (zad. 3, ćwiczeniówka matematyczna str. 54).

 • Doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 20,  (zad. 6, ćwiczeniówka matematyczna str. 54).

• Rozwiązywanie zadań – obliczenia pieniężne,  (zad. 1,4, ćwiczeniówka matematyczna str. 54).

• Etapowe rozwiązywanie złożonego zadania z wykorzystaniem schematycznego rysunku.

• Rozwiązanie zadania tekstowego z wykorzystaniem ilustracji, (zad. 5, ćwiczeniówka matematyczna str. 55).

• Wykonanie działań odejmowania z wykorzystaniem liczmanów. (zad. 7, ćwiczeniówka matematyczna str. 52). Zagadki matematyczne i działania z okienkami – obliczenia w zakresie 20.

• Jaką liczbę mam na myśli? – doskonalenie rachunku pamięciowego.

Rodzice podają przykłady, a dzieci pokazują wyniki na kartonikach.

Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli dodam do niej 3, to otrzymam 18. Jaką liczbę miałem na myśli?

Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli dodam do niej 7, to otrzymam 20. O jakiej liczbie pomyślałem na początku?

Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli odejmę od niej 3, to otrzymam 13. Jaką liczbę miałem na myśli?

Mam na myśli pewną liczbę. Jeśli odejmę od niej 8, to otrzymam 11. O jakiej liczbie pomyślałemna początku?

Przykładowe działania: 11 + =; 12 + =; 13 + =; 14 + =; 20 – = ; 19 – =;

18 – =; 17 – =; 16 – = .

 

Zadania na piątek – 22 maja 2020r.

,,Miedzy nami. Święto mamy.”

Edukacja polonistyczna

Niespodzianka dla mamy – praca z tekstem. Słuchanie tekstu czytanego przez rodzica. Wskazanie bohaterów i określenie miejsca akcji opowiadania oraz niespodzianek, które przygotowali bohaterowie.

• Próba udzielenia odpowiedzi na pytanie: Czy mamę zadowolą prezenty przygotowane przez

dzieci? – wyjaśnienie intencji dzieci, które chciały uczcić jej święto.

• Wyszukanie w tekście wskazanego zdania Co lubi mama? i zapisanie go w zeszycie.

Poznajemy  dwuznak dż (dżungla).

Przyjrzyj się jak wygląda drukowana i pisana spółgłoska (podręcznik str.32). Przeczytaj wyrazy znajdujące się pod wyrazem dżem.

Podziel wyrazy na sylaby i głoski.

Przeczytaj czytankę. Odszukaj w czytance wszystkie wyrazy z dż.

Wykonaj zadania w ćwiczeniach do edukacji polonistycznej str. 33 i 34 oraz w zeszycie do kaligrafii str. 53.

W zeszycie w linie zapisz:

                                                 Lekcja

Dż …………………………………………………

dż  …………………………………………………

dża

dże

dżu

dżungla

dżinsy

dżem

Grażyna je drożdżówkę.

Naucz się pięknie czytać czytankę – podręcznik str.32, 33.

Edukacja plastyczna

Jak przygotować miły upominek? – wykonanie prezentu dla mamy.

Przygotowanie potrzebnych materiałów i narzędzi na środku stołu (małe plastikowe butelki, szary papier lub gazety, klej, nożyczki, farby, kolorowe tasiemki).

 Wykonanie wazonu zgodnie z instrukcją z zachowaniem bezpieczeństwa, ładu i porządku podczas pracy – poznanie faktury chropowatej. Poproś kogoś dorosłego, żeby odciął górną część butelki w miejscu zwężenia. Pozostałą jej część posmaruj klejem. Potnij papier na paski o szerokości około 3 centymetrów. Zgnieć każdy pasek, a następnie przyklejaj pognieciony papier do butelki. Kiedy cała butelka będzie oklejona, pomaluj ją farbą na dowolny kolor.

Wazon ze świeżymi kwiatami na pewno będzie pięknym prezentem dla mamy!

Edukacja matematyczna

Obliczenia w zakresie 20 – rozwiązywanie zadań.

• Dodawanie trzech liczb – dopełnianie do 10; obliczanie działań, rozwiązywanie zadania

tekstowego (zad. 1,2, ćwiczeniówka matematyczna str. 56).

• Odejmowanie trzech liczb – ujmowanie do 10; obliczanie działań, rozwiązywanie zadania

tekstowego (zad. 6,7 ćwiczeniówka matematyczna str. 57).

• Rozwiązanie zadania tekstowego z wykorzystaniem schematycznego rysunku (zad. 3, ćwiczeniówka matematyczna str. 54).

• Rysowanie monet o nominałach spełniających warunki zadania – omawianie różnych sposobów rozwiązania zadania (zad. 4, ćwiczeniówka matematyczna str. 56).

• Odczytywanie układów rytmicznych – ustalanie zasady rozmieszczania elementów na rysunku, uzupełnianie wzoru (zad. 5, ćwiczeniówka matematyczna str. 56).

• Mierzenie wskazanych odcinków i zapisywanie wyników pomiarów. (zad. 8, ćwiczeniówka matematyczna str. 57).

Edukacja muzyczna

Zapoznaj się z piosenką „Walczyk dla rodziców” zamieszczoną na płycie oraz

w podręczniku do edukacji muzycznej na str.80 i w miarę możliwości wykonaj zadanie 2 i 3 na str.81

W ramach zajęć wychowania fizycznego zapraszam do ćwiczeń z bohaterami piosenki : DUŻY I MAŁY SKOK – @WYGIBASY TV - piosenki dla dzieci.

Wykonuj skoki na prawej i lewej nodze, pokonuj przeskokiem niewielkie przeszkody, naśladuj sposób poruszania się kota ( chodź na czworakach ), królika ( poruszaj się zajęczymi skokami), kaczki ( poruszaj się w przysiadzie).

 

Data wprowadzenia 2020-05-18 07:57:26, ilość odsłon 288
skup aut gdynia
dieta pudełkowa Kielce
listwa maskująca karnisz

dobre wino kraków