27.05.2020 Subject: Tournament Day. Dzień turnieju. Słuchamy z płyty załączonej do podręcznika (CD3 ścieżka 33) historyjki w zadaniu 1 na stronie 72. Tłumaczę nowe wyrażenia i proszę o przepisanie po tematem lekcji:
I’m late- Jestem spóźniony
stripes-paski
no, silly- nie, głuptasie
from the cirrus-z cyrku
I’ve got an idea-mam pomysł
let the tournament begin-zaczynamy turniej
well done
a brilliant move
and the winner is… - a zwycięzcą jest…
Następnie, robimy zadanie oparte na tej historyjce w zeszyciećwiczeń-zad.1 str.59. Kto mówi te zdania, i w jakich sytuacjach ? Łączymy obrazki i zdania.
29.05.2020 Subject: It is/It has got. Ono jest/Ono ma…
Dziś ćwiczymy czasowmik’have’- ‘mieć’ i ‘is’-jest oposując zwierzęta.
Zapisujemy pod tematem:
It is … (forma skrócona It’s…) - Ono (to zwierzę) jest….
It has got… (forma skrócona It’s got….)- ono ma…
Słuchamy nagrania z zadania 1 na str. 73 w podręczniku ( CD3 ścieżka 24). Następnie uzupełniamy zdania zadaniu 2 str. 73 formą it’s –ono jest, jeśli zdanie dotyczy tego, jakie zwierzę jest, lub formą it’s got-ono ma jeśli zdanie dotyczy tego, jaką cechę zwierzę posiada, co ma . Zadanie robimy w zeszycie. Następnie pracujemy w zeszycie ćwiczeń, zadania 1-3 str. 60. Zad. 1 to krzyżówka z cieniami zwierząt. W zadaniu 2 rozszyfrowujemy skróty:
It’s = it is (ono jest),
It’s got= it has got (ono ma).
W zadaniu 3 decydujemy, gdzie wstawić skrót ‘s, który jest skrótem od ‘is’, czyli od ‘jest’, a gdzie ten sam skrót ‘s ale ze słówkem ‘got’, jest skrótem od ‘has got’, czyli ‘ma’.