03.06.2020 Subject: Has it got a beak ? Części ciała zwierząt.
Dziś poznajemy części ciała zwierząt.
Zapisujemy pod tematem słówka z zadania 1 str. 74 w podręczniku z tabelki:
spots- cętki, plamki
a short tail- krótki ogon
a trunk- trąba
a long neck- długa szyja
wings- skrzydła
stripes- paski
a beak- dziób
big ears- duże uszy
Zapisujemy też pytanie o różne części ciała:
Has it got…?-Czy ono ma….?
np.: Has it got a beak ? Czy ono ma dziób?
Odpowiedzi: Yes, it has- Tak, ma.
No, it hasn’t- Nie, nie ma.
Słuchamy wymowy tych słówek z płyty (CD3 ścieżka 25-26) oraz pytań o części ciała z zad. 2 str. 74 (CD3 ścieżka 27).
05.06.2020 Subject: It can swim. Mówienie o umiejętnościach.
Zapisujemy pod tematem:
Czasownik ‘can’ oznacza móc/potrafić. Używając go, mówimy co ktoś umie robić, jakie ma umiejętności.
Np.: Bears can swim. Niedźwiedzie potrafią pływać.
Birds can fly. Ptaki potrafią latać.
a bear-niedźwiedź
a monkey-małpa
a lion-lew
a parrot-papuga
Swim-pływać
Climb-wspinać się
Run-biegać
Fly-latać.
Pytanie o umiejętności:
Can it….? Czy ono umie… ?
Np.: Can it swim ? Czy ono umie pływać ?
Yes, it can. Tak, umie.
No, it can’t. Nie, nie umie.
Następnie robimy zad. 1 str.75 w podręczniku-słuchamy z płyty opisy umiejętności zwierząt ze zdjęć (CD3 ścieżka 28-29) i zad. 2 str.75, słuchamy, czytamy i powtarzamy (CD 3 ścieżka 30)