Klasa III c
2020-03-27
Poniedziałek 30.03.
Temat: Być aktorem
- Przeczytaj przynajmniej 2 razy tekst Truskawka (Podręcznik s.45).
- Wykonaj zadanie 1. s. 53 (Ćwiczeniówka). Pamiętaj o zmianie formy wstawianych czasowników).
Przypominam: Czasownik – nazwa czynności, odpowiada na pyt. co robi?, co się z nim dzieje?
Do zeszytu:
Zadanie 1. (Podręcznik s.47) Tworzymy rodziny wyrazów
co? film, kto? filmowiec, co robi? filmuje, jaki? filmowy
co? fotografia, kto? fotograf, co robi? fotografuje, jaki? fotograficzny
co? muzyka, kto? muzyk, co robi? muzykuje, jaki? Muzyczny
Zad. 2 (Podręcznik s.47) Zapisz wg podanego wyżej wzoru.
- Matematyka Elementarz odkrywców – ćwiczeniówka, s.29
Dopasuj podane w ramkach rozwiązania do właściwych zadań. Odpowiedzi napisz samodzielnie.
72:6 = 60:6+12:6 = 10+2=12
72:4 = 40:4 +32:4 = 10+8=18
72:3= 30:3+30 :3 +12:3=10+10+4=24
|
92 : 4 = 40:4+40:4+12:4 = 10+10+3 = 23
|
7·12 = 7·10+7·2=70+14=84 84+6=90
|
100 – 4=96 96:3= 30:3+30:3+30:3+6:3 =32
|
- Zadanie 5 s.30 postaraj się zrobić samodzielnie.
Wtorek 31.03
Temat: W świecie filmu
- Przygotuj fragment czytanki Truskawka do pięknego czytania (s.45).
- Wykonaj zadania s. 54 (Ćwiczeniówka). Do wyboru : zad.3 z kropką lub zadanie 4. ( Napisz kilka zdań o ulubionym filmie lub napisz rozmowę związaną ze scenami filmu).
· Muzyka w filmie odgrywa bardzo ważną rolę. Posłuchaj muzyki do filmu „Pocahontas”
· Matematyka: Wykonaj w zeszycie obliczenia zgodnie z poznanymi wzorami
4 ·18 = 4·10+4·8= 40+32=72
3·19 =
7·13=
5· 12=
|
42:3= 30:3+12:3=10+4=14
51:3=
90:5=
72:6=
|
· Lokomotywa s.54
Środa 01.04
Temat: Kwietniowe figle i psoty
· Przeczytaj przynajmniej 2 razy tekst Co robimy wiosną? (Podręcznik s. 52)
· Co zabawnego dostrzegasz w tym opowiadaniu?
· Wykonaj zadania na podstawie przeczytanego tekstu (Ćwiczeniówka, s. 62-63). Zadanie 2 dla chętnych.
Czytaj dokładnie polecenia i dbaj o poprawność ortograficzną. Potrzebne słownictwo znajdziesz w poleceniach i ćwiczeniach.
· Matematyka Elementarz odkrywców- Ćwiczenia utrwalające s. 32 – 33
Czwartek 02.04
Temat: Wiosenny ogródek
· Przeczytaj tekst Ogródek Marzenki (Potyczki ortograficzne s. 26)
· Podkreśl w tekście czasowniki.
Do zeszytu
Przypominamy czasy czasownika:
Czas teraźniejszy – coś dzieje się teraz (robią, biorą, pielą)
Czas przeszły – coś działo się np. wczoraj( robiły, brały, pieliły)
Czas przyszły – coś dopiero będzie się działo np. jutro (zrobią/ będą robić, wezmą/ będą brać, wypielą/ będą pielić).
· Przepisz 4 zdania tekstu, tak by wystąpił w czasie przyszłym. Pamiętaj, że należy zmienić czasowniki z czasu przeszłego na przyszły. ( Czyli napisz, co będą robiły Marzenka i mama).
· Załóż hodowlę fasoli wg instrukcji (Podręcznik, s. 54). Zamiast gazy możesz użyć innej tkaniny o rzadkim splocie.
Piątek 02.04
Temat: Wisenny obserwator
· Naucz się pięknie czytać opowiadania Z wiosną na ratunek (Podręcznik s. 55).
· Zwróć uwagę na to, jak wnikliwa obserwacja przyrody przydała się Jaśkowi w trudnej sytuacji.
· Wykonaj zadania 1,2,3 (Ćwiczenia, s.64)
· Zad. 1. (bez polecenia z kropką). Podane w zadaniu wyrazy ułóż w kolejności alfabetycznej i przepisz je do zeszytu.
· Matematyka: Piszemy liczby do tysiąca
· Przepisz do zeszytu w jednym słupku
1 ·100 = 100 sto
|
6 ·100 = 600 sześćset
|
2 ·100 = 200 dwieście
|
7 ·100 = 700 siedemset
|
3 ·100 = 300 trzysta
|
8 ·100 = 800 osiemset
|
4 ·100 = 400 czterysta
|
9 ·100 = 900 dziewięćset
|
5 ·100 = 500 pięćset
|
10 ·100 = 1000 tysiąc
|
Lokomotywa s. 55
Zachęcam do korzystania z lektur do czytania i słuchania
Data wprowadzenia 2020-03-27 15:18:59, ilość odsłon 148