J. angielski – klasa 4
26.05.2020
Subject: People-vocabulary. Ludzie-słownictwo.
Podręcznik, str. 75
Zaczynamy rozdział 6. Dziś poznacie przymiotniki, za pomocą których można opisać ludzi, zwierzęta i rzeczy.
Zapiszcie do zeszytu temat, a pod nim następujące wyrazy:
quiet-cichy fast-szybki
tall-wysoki noisy-głośny
thin-chudy clean-czysty
short-niski slow-wolny
old-stary dirty-brudny
young-młody fat-gruby
Zad.1 Popatrzcie na obrazek i spróbujcie dopasować odpowiedni przymiotnik do oznaczonych elementów, np. 1-f (czyli cichy pokój).
Zad.2 Posłuchajcie z płyty wymowy wszystkich wyrażeń (CD2.40) i powtarzajcie za lektorem.
Zad.3 Połączcie ze sobą pary wyrazów o przeciwnym znaczeniu, np.: (tall-short wysoki-niski) i zapiszcie w zeszycie.
28.05.2020 i 29.05.2020
Subject: Utrwalenie znajomości przymiotników.
Podręcznik, str. 75
Zad.4 Przepiszcie do zeszytu czerwoną ramkę, a następnie ułóżcie zdania z rozsypanych wyrazów.
Pamiętajcie, że ‘a’ lub ‘an’ stawiamy przed rzeczownikiem w liczbie pojedynczej, np.: an apple, ale jeżeli jest jeszcze przymiotnik opisujący ten rzeczownik, to ‘a’ lub ‘an’ stawiamy przed przymiotnikiem, np.: a red apple.
Zeszyt ćwiczeń, str. 32
Proszę o zrobienie całęj strony 32.
Zad.1 Dobierzcie odpowiedni do obrazka przymiotnik.
Zad.2 Dopiszcie przymiotnik o przeciwnym znaczeniu.
Zad.3 Poprawcie błędne zdania na podstawie obrazka(podpowiem tylko, że wszystkie zdania są błędne).
Zad. 4 Napiszcie zgodne z prawdą zdania o sobie. Wybieracie jeden wyraz z dwóch napisanych wytłuszczonym drukiem i przepisujecie całe zdanie.