język polski
2020-03-26
Temat lekcji – O celach i intencji wypowiedzi (wpiszcie dwa numery lekcji)
W książce „Kształcenie językowe” (ta cieńsza) - w Spisie treści – macie rozdział I – Komunikacja.
Pierwszym tematem w nim są Cele wypowiedzi.
- Znajdźcie tabelkę na stronie 9 - zaczyna się od słów: Komunikaty przekazujemy za pomocą…) i wpiszcie do zeszytów to, co w niej jest.
- Następnie – na stronie 10 macie tabelkę Zapamietaj (zaczyna się od słów: Każda nasza wypowiedź…) – przepiszcie do zeszytów.
- Na stronie 9 macie ćwiczenie 6 – trzeba dobrać określenia z tabelki i podpisać nimi odpowiednie zdania (znajdują się one pod tabelką), do których te określenia pasują, np. które zdanie jest informacją, które – prośbą, itd. Wpiszcie do zeszytów.
wyjaśniam słowa z tabelki: informacja – rzeczowa wiadomość: opinia – wyrażenie własnego zdani;, uczucie – np. miłość, szczęście; emocje – np. niechęć, radość, złość; prośba – to prośba
- Na stronie 10 macie ćwiczenie 9 – ułóżcie zdania do intencji zawartych w podpunktach: b, c, d. Wzór macie w podpunkcie – a. Wpiszcie do zeszytu.
wyjaśniam słowo intencja – cel wypowiedzi, co chcemy osiągnąć lub przekazać daną wypowiedzią.
- Na stronie 11 macie ćwiczenie 11. Określcie intencje (cele) wypowiedzi (jest tam wzór), czyli odpowiedzcie – po co są: listy miłosne, reklamy, przepisy kulinarne, itd. Wpiszcie do zeszytu.
- Na tej samej stronie macie ćwiczenie 12 - Przeczytajcie dokładnie poleceni. Ćwiczenie jest proste. Wykorzystajcie słownictwo z ramki, żeby przekonać rodziców do zgody na Wasz udział w obozie żeglarskim. Wpiszcie do zeszytu.
- Często zaglądajcie na stronę szkoły do zakładki „Zdalne nauczanie” – do Waszej klasy, bo możecie nie wiedzieć, co macie zadane z przedmiotów, a wybrane prace są oceniane. Jeśli ich nie wykonacie, otrzymujecie ocenę niedostateczną.
- Gdybyście mieli problem z dostarczeniem w terminie zadanej pracy – informujecie mnie (i innych nauczycieli) tam, gdzie macie grupy z nami.
- Z tej lekcji niczego do mnie nie przesyłacie. Zeszyty sprawdzę, jak wrócimy do szkoły.
- Czytajcie polecenia do końca, bo pytacie mnie na Messengerze o coś, co jest w poleceniu – jest to irytujące.
- Wykonujcie ćwiczenia samodzielnie – nie rodzice czy rodzeństwo.
- Jeśli nie będziecie mogli sobie z czymś poradzić – kontaktujecie się ze mną, ale nie po to, żeby zapytać – czy mamy to wpisać do zeszytu, bo to jest w poleceniach!
- Jeśli będę chciała, abyście przesłali prace do mnie - WYRAŹNIE O TO POPROSZĘ.
- Najpóźniej w poniedziałek rano zamieszczę na stronie szkoły materiał na kolejny tydzień. Proszę wykonywać go w takim porządku, jak zapiszę.
- Poproszę o przesłanie do mnie niektórych prac, ale nie przesyłajcie mi ich hurtem. Jeśli trzeba będzie przesłać we wtorek prace z poniedziałku – to przesyłajcie tylko te prace. Następne prześlecie mi w kolejnych dniach – według ustalonego porządku. Ułatwi mi to pracę, tym bardziej, że – jako wicedyrektor – mam jeszcze inne obowiązki.
Bardzo mi Was brakuje – „Pierniki Świerkowe”(!), ale musimy się zdyscyplinować, zostać w domu przez te trudne dni po to, żeby potem móc się spotkać w szkole… - i znów będziecie mi „dokuczać”, a ja Wam.
Pozdrawiam Was i Wasze Rodziny.
Data wprowadzenia 2020-03-26 21:18:19, ilość odsłon 212