język polski

2020-03-26

 

Temat lekcji – O celach i intencji wypowiedzi (wpiszcie dwa numery lekcji)

 

W książce „Kształcenie językowe” (ta cieńsza) - w Spisie treści – macie rozdział IKomunikacja.

Pierwszym tematem w nim są Cele wypowiedzi.

 

  1. Znajdźcie tabelkę na stronie 9 - zaczyna się od słów: Komunikaty przekazujemy za pomocą…) i wpiszcie do zeszytów to, co w niej jest.
  2. Następnie – na stronie 10 macie tabelkę Zapamietaj (zaczyna się od słów: Każda nasza wypowiedź…) – przepiszcie do zeszytów.
  3. Na stronie 9 macie ćwiczenie 6 – trzeba dobrać określenia z tabelki i podpisać nimi odpowiednie zdania (znajdują się one pod tabelką), do których te określenia pasują, np. które zdanie jest informacją, które – prośbą, itd. Wpiszcie do zeszytów.

 

wyjaśniam słowa z tabelki: informacja – rzeczowa wiadomość: opinia – wyrażenie własnego zdani;, uczucie – np. miłość, szczęście; emocje – np. niechęć, radość, złość; prośba – to prośba

 

  1. Na stronie 10 macie ćwiczenie 9 – ułóżcie zdania do intencji zawartych w podpunktach: b, c, d. Wzór macie w podpunkcie – a. Wpiszcie do zeszytu.

 

wyjaśniam słowo intencjacel wypowiedzi, co chcemy osiągnąć lub przekazać daną wypowiedzią.

 

  1. Na stronie 11 macie ćwiczenie 11. Określcie intencje (cele) wypowiedzi (jest tam wzór), czyli odpowiedzcie – po co są: listy miłosne, reklamy, przepisy kulinarne, itd. Wpiszcie do zeszytu.

 

  1. Na tej samej stronie macie ćwiczenie 12 - Przeczytajcie dokładnie poleceni. Ćwiczenie jest proste. Wykorzystajcie słownictwo z ramki, żeby przekonać rodziców do zgody na Wasz udział w obozie żeglarskim. Wpiszcie do zeszytu.

 

  • Często zaglądajcie na stronę szkoły do zakładki „Zdalne nauczanie” – do Waszej klasy, bo możecie nie wiedzieć, co macie zadane z przedmiotów, a wybrane prace są oceniane. Jeśli ich nie wykonacie, otrzymujecie ocenę niedostateczną.
  • Gdybyście mieli problem z dostarczeniem w terminie zadanej pracy – informujecie mnie (i innych nauczycieli) tam, gdzie macie grupy z nami.
  • Z tej lekcji niczego do mnie nie przesyłacie. Zeszyty sprawdzę, jak wrócimy do szkoły.
  • Czytajcie polecenia do końca, bo pytacie mnie na Messengerze o coś, co jest w poleceniu – jest to irytujące.
  • Wykonujcie ćwiczenia samodzielnie – nie rodzice czy rodzeństwo.
  • Jeśli nie będziecie mogli sobie z czymś poradzić – kontaktujecie się ze mną, ale nie po to, żeby zapytać – czy mamy to wpisać do zeszytu, bo to jest w poleceniach!
  • Jeśli będę chciała, abyście przesłali prace do mnie - WYRAŹNIE O TO POPROSZĘ.
  • Najpóźniej w poniedziałek rano zamieszczę na stronie szkoły materiał na kolejny tydzień. Proszę wykonywać go w takim porządku, jak zapiszę.
  • Poproszę o przesłanie do mnie niektórych prac, ale nie przesyłajcie mi ich hurtem. Jeśli trzeba będzie przesłać we wtorek prace z poniedziałku – to przesyłajcie tylko te prace. Następne prześlecie mi  w kolejnych dniach – według ustalonego porządku. Ułatwi mi to pracę, tym bardziej, że – jako wicedyrektor – mam jeszcze inne obowiązki.

 

Bardzo mi Was brakuje – „Pierniki Świerkowe”(!), ale musimy się zdyscyplinować, zostać w domu przez te trudne dni po to, żeby potem móc się spotkać w szkole… - i znów będziecie mi „dokuczać”, a ja Wam.

Pozdrawiam Was i Wasze Rodziny.

Data wprowadzenia 2020-03-26 21:18:19, ilość odsłon 212
skup aut gdynia
dieta pudełkowa Kielce
listwa maskująca karnisz

dobre wino kraków