KLASA II
Poniedziałek, 18 maja
Temat: Wiosenna wyprawa
Przeczytaj wiersz pt.: „Majówka” z podręcznika ze str. 23 i spróbuj odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod nim. Zwróć szczególną uwagę na fragment, w którym wymienione są przedmioty zapakowane przez chłopca do plecaka. Nazwy tych przedmiotów będą ci potrzebne do wykonania zadania 1, str. 30 w zeszycie ćwiczeń.
Zadania 3 i 4, str. 30, 31 związane są z kolejną zasadą ortograficzną. W wyrazach zakończonych na -ów piszemy ó, na przykład: Kraków, ptaków. Podobnie w wyrazach zakończonych na -ówka również piszemy ó, na przykład: majówka, kreskówka.
Zapisz kilkuzdaniową wypowiedź, w jaki sposób ty lubisz wypoczywać. Możesz wykorzystać podane słownictwo z ćwiczenia 6, str. 31
Przypomnij sobie wiadomości o rzeczowniku, czasowniku i przymiotniku
https://www.youtube.com/watch?v=dEJFDiW8s84
Dodawanie w zakresie 100 różnymi sposobami. Rozwiązywanie zadań z treścią.
Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.
j.angielski
Proszę zapoznaj się z historyjką A new dress (jeżeli masz płytę wysłuchaj nagrania). W zeszycie ćwiczeń uzupełnij dialogi z historyjki brakującymi słowami. Opowiedz rodzicom co się wydarzyło.
Wtorek, 19 maja
Temat: Majowa łąka
Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4 Wędrówki Skrzata Borówki- Łąka
Przeczytaj teksty informacyjne o roślinach łąkowych i zwierzętach z podręcznika str. 24 i 25. Przyjrzyj się zdjęciom roślin i spróbuj zapamiętać ich nazwy, następnie wykonaj ćw. 7, str.35.
Wykonaj trzy wybrane zadania w zeszycie ćwiczeń str. 32-34.
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-rosliny-moga-leczyc Jak rośliny mogą leczyć?
https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc Stemplowana łąka- praca plastyczna
Rozwiązywanie zadań z treścią. Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100.
Ćwiczenia gimnastyczne z książką.
Środa, 20 maja
Temat: Mieszkańcy łąki i ogrodu
https://www.youtube.com/watch?v=4ruUCfLXbcw Wiersz do czytania pt. „ Żuk”
https://www.youtube.com/watch?v=gvg8kqnCpR4
Odpowiedz na pytania: Jaki jest nastrój wiersza? O jakich zwierzętach jest mowa? Dlaczego biedronka nie chciała żuka za męża? Kto został mężem biedronki? Dlaczego?
Wykonaj ćwiczenia 1, 4, str. 36 w zeszycie ćwiczeń. Pisanie zdań z pamięci- ćw. 6, str. 37.
https://www.youtube.com/watch?v=dewsLpMTvCA Biedronka z origami
Czwartek, 21 maja
Temat: Z wizytą u owadów
Obejrzyj film, dowiesz się, jakie owady mieszkają na łące https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI
Napisz krótką notatkę o owadach, skorzystaj z informacji w zeszycie ćwiczeń str. 38.
Wykonaj zadania 7 i 8, str. 38 w zeszycie ćwiczeń.
Wykreślanka z owadami
http://static.scholaris.pl/resource_imp/110/110527/PLIKI_1/ESP1071_03.pdf
https://dyktanda.online/app/dyktando/21 Pisownia „rz” i „ż”
Odejmowanie różnymi sposobami w zakresie 100.
Utrwalanie słów i melodii piosenki „Bal na łące”
j.angielski
Unit 7 Lesson 4. Ćw. 1 – posłuchaj nagrania i powtórz jak Bud i Holly opisują w co są ubrani.
ćw. 2 – Napisz zeszycie zdania z rozsypanki wyrazowej o tym jak są ubrane postacie.
W zeszycie ćwiczeń ćw .1 Pokoloruj postacie zgodnie z oznaczeniem a następnie uzupełnij zdania.
ćw. 2 Zakreśl słowo , które nie pasuje do pozostałych.
Informatyka
Zagubiony długopis- tworzymy ogłoszenie w edytorze tekstu. Str.48
Ćw. 1 przeczytaj opowiadanie i wykonaj zadanie na stronie 49.
Ćw. 2 – przygotuj ogłoszenie o zagubionym długopisie.
Ćw. 3 – Napisz dowolne ogłoszenie w jakimś programie do pisania tekstów. Wykorzystaj wiedzę z powyższych ćwiczeń oraz z własnych obserwacji. Napisane ogłoszenie przyślij do mnie mailem.
Piątek, 22 maja
Temat: W królestwie pszczół
Ciekawostki o życiu i zwyczajach pszczół, obejrzyj filmiki:
http://scholaris.pl/resources/run/id/102327
https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE
Na podstawie opowiadanie pt.: „ Malowany ul” i odpowiedz na poniższe pytania.
Jak nazywa się główna bohaterka opowiadania? Jaką funkcję pełniła w ulu? Co zainteresowało ją podczas pierwszego lotu? Co robiła przez całe lato? Jaka kara spotkała ją za samowolną zmianę swojej pracy? Jak królowa zareagowała na obraz letniej łąki w czasie zimowych chłodów? O co poprosiła pszczółkę Bze-Bze?
Czy praca małej pszczółki była potrzebna?- uzasadnij wypowiedź.
Wykonaj zadanie 1, str.39 w zeszycie ćwiczeń. Potem opowiedz historyjkę obrazkową, korzystaj z zapisanych zdań.
Wykonaj ćwiczenie 1 lub 2, str. 40 w zeszycie ćwiczeń.
Miary długości - metr i centymetr. Rozwiązywanie zadań.
Spacer do lasu – pokonywanie naturalnych przeszkód.