Klasa II

2020-05-18

KLASA  II

Poniedziałek, 18 maja

Temat: Wiosenna wyprawa

   Przeczytaj  wiersz pt.: „Majówka” z podręcznika ze str. 23 i spróbuj odpowiedzieć na pytania znajdujące się pod nim. Zwróć szczególną uwagę na fragment, w którym wymienione są przedmioty zapakowane przez chłopca do plecaka. Nazwy tych przedmiotów będą ci potrzebne do wykonania zadania 1, str. 30 w zeszycie ćwiczeń.    

Zadania 3 i 4, str. 30, 31 związane są z kolejną zasadą ortograficzną. W wyrazach zakończonych na -ów piszemy ó, na przykład: Kraków, ptaków. Podobnie w wyrazach zakończonych na -ówka również piszemy ó, na przykład: majówka, kreskówka

Zapisz kilkuzdaniową wypowiedź, w jaki sposób ty lubisz wypoczywać. Możesz wykorzystać podane słownictwo z ćwiczenia 6, str. 31  

Przypomnij sobie  wiadomości o rzeczowniku, czasowniku i przymiotniku

https://www.youtube.com/watch?v=dEJFDiW8s84 

 Dodawanie w zakresie 100 różnymi sposobami. Rozwiązywanie zadań z treścią.

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu.

j.angielski
Proszę zapoznaj się z historyjką A new dress  (jeżeli masz płytę wysłuchaj nagrania). W zeszycie ćwiczeń uzupełnij dialogi z historyjki brakującymi słowami. Opowiedz rodzicom co się wydarzyło.

Wtorek, 19 maja

Temat: Majowa łąka

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4      Wędrówki Skrzata Borówki- Łąka

Przeczytaj teksty informacyjne o  roślinach  łąkowych i zwierzętach z podręcznika str. 24 i 25. Przyjrzyj się zdjęciom roślin i spróbuj zapamiętać ich nazwy, następnie wykonaj ćw. 7, str.35.  

 Wykonaj trzy wybrane zadania w zeszycie ćwiczeń  str. 32-34.

https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-rosliny-moga-leczyc    Jak rośliny mogą leczyć?

https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc       Stemplowana łąka- praca plastyczna

Rozwiązywanie zadań z treścią. Dodawanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100.

Ćwiczenia gimnastyczne z książką.

 

Środa, 20 maja

Temat: Mieszkańcy łąki i ogrodu

https://www.youtube.com/watch?v=4ruUCfLXbcw   Wiersz do czytania pt. „ Żuk”

https://www.youtube.com/watch?v=gvg8kqnCpR4

Odpowiedz na pytania: Jaki jest nastrój wiersza? O jakich zwierzętach jest mowa? Dlaczego biedronka nie chciała żuka za męża? Kto został mężem biedronki? Dlaczego?

Wykonaj ćwiczenia 1, 4, str. 36 w zeszycie ćwiczeń.  Pisanie zdań z pamięci- ćw. 6, str. 37.

https://www.youtube.com/watch?v=dewsLpMTvCA  Biedronka z origami

 

Czwartek, 21 maja

Temat: Z wizytą u owadów

Obejrzyj film,  dowiesz się, jakie owady mieszkają na łące   https://www.youtube.com/watch?v=8krnRKa9jWI

Napisz krótką notatkę o owadach, skorzystaj z informacji w zeszycie ćwiczeń str. 38.

Wykonaj zadania 7 i 8, str. 38 w zeszycie ćwiczeń.

Wykreślanka z owadami

 http://static.scholaris.pl/resource_imp/110/110527/PLIKI_1/ESP1071_03.pdf         

https://dyktanda.online/app/dyktando/21   Pisownia „rz” i „ż”

 Odejmowanie różnymi sposobami w zakresie 100.

Utrwalanie słów i melodii piosenki  „Bal na łące”

j.angielski
Unit 7 Lesson 4. Ćw. 1 – posłuchaj nagrania i powtórz jak Bud i Holly opisują w co są ubrani.
ćw. 2 – Napisz  zeszycie zdania z rozsypanki wyrazowej o tym jak są ubrane postacie.
W zeszycie ćwiczeń  ćw .1 Pokoloruj postacie zgodnie z oznaczeniem a następnie uzupełnij zdania.
ćw. 2  Zakreśl słowo , które nie pasuje do pozostałych.

Informatyka
Zagubiony długopis- tworzymy ogłoszenie w edytorze tekstu. Str.48
Ćw. 1 przeczytaj opowiadanie i wykonaj zadanie na stronie 49.
Ćw. 2 – przygotuj ogłoszenie o zagubionym długopisie.
Ćw. 3 – Napisz dowolne ogłoszenie w jakimś programie do pisania tekstów. Wykorzystaj wiedzę z powyższych ćwiczeń oraz z własnych obserwacji. Napisane ogłoszenie przyślij do mnie mailem.

Piątek, 22 maja

Temat: W królestwie pszczół

Ciekawostki o życiu i zwyczajach pszczół, obejrzyj filmiki:

http://scholaris.pl/resources/run/id/102327    

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE 

Na podstawie opowiadanie pt.: „ Malowany ul” i odpowiedz na poniższe pytania.

Jak nazywa się główna bohaterka opowiadania? Jaką funkcję pełniła w ulu? Co zainteresowało ją podczas pierwszego lotu? Co robiła przez całe lato? Jaka kara spotkała ją za samowolną zmianę swojej pracy? Jak królowa zareagowała na obraz letniej łąki w czasie zimowych chłodów? O co poprosiła pszczółkę Bze-Bze?

Czy praca małej pszczółki była potrzebna?- uzasadnij wypowiedź.

Wykonaj  zadanie 1, str.39 w zeszycie ćwiczeń. Potem opowiedz historyjkę obrazkową, korzystaj z zapisanych zdań.

Wykonaj ćwiczenie 1 lub 2, str. 40 w zeszycie ćwiczeń.

 Miary długości - metr i centymetr. Rozwiązywanie zadań.

Spacer do lasu – pokonywanie naturalnych przeszkód.

Data wprowadzenia 2020-05-18 08:00:23, ilość odsłon 115
skup aut gdynia
dieta pudełkowa Kielce
listwa maskująca karnisz

dobre wino kraków