Klasa 0

2020-05-25

Poniedziałek

Temat: Kwiaty dla mamy.

Rozwiązanie zagadki.

Kto pogłaszcze i przytuli,

 łzy ukoi, baśń opowie –

i kto kocha nas nad życie?

No, kochani … Kto odpowie?

Rozmowa na temat roli mamy w rodzinie.

- Czy łatwo jest być mamą?

- Dlaczego mama jest taka ważna dla dzieci?

Rozwiązywanie zadań z treścią - ,, Kwiatowe łamigłówki’’. Korzystanie z liczmanów.

Tata ściął z grządki 3 czerwone tulipany i 3 białe róże. Ile kwiatów razem ściął z grządki tata?

 3 + 3 = 6

Zosia wręczyła mamie bukiet złożony z 3 róż i 2 gerber. Z ilu kwiatów składał się bukiet dla mamy?

 3 + 2 = 5

Mama włożyła do wazonu  4  irysy i jedną gerberę. Ile kwiatów włożyła do wazonu mama?

 4 + 1 = 5  

Zapisywanie tych działań do zeszytu,  pod kierunkiem rodziców.

Zabawa ,,Lustro’’. W zabawie może wziąć udział: mama, tata, siostra, brat lub inny członek rodziny.  Mama i dziecko ustawiają się naprzeciw siebie. Mama naśladuje  dowolne ruchy , które wykonuje dziecko. Po chwili następuje zmiana ról.

Zabawy językowe ze słowem ,,mama’’. Tworzenie zdrobnień: mamusia, mateńka.

- Jaka jest mama? Dziecko odpowiada na pytanie: troskliwa, cierpliwa, serdeczna, kochana.

Zabawy językowe - układanie zdań z wyrazem  ,,mama’’.  Dziecko układa zdania, które rodzic zapisuje. Przykładowe zdania:

Kocham moją mamę.

Mama gotuje pyszne obiady.

Mama to mój największy skarb.

Mama czyta mi bajki.

Życzę mamie, aby była zdrowa i szczęśliwa.

Niech mama żyje sto lat.

Wyodrębnianie wyrazów  w zdaniach i liczenie ich.

Śpiewanie piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=IdxQW3jqYtA   

Ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4

Samodzielne wykonanie laurki dla mamy.

Wtorek

Temat: Mój kochany tatuś.

,, Mój kochany tatuś’’- rozmowa inspirowana wierszem B. Kosmowskiej pt. ,, Dzień Taty’’.

- Dziś Dzień Taty – mówi mama.

- Czy pomysły jakieś macie?

Nie wypada, abym sama

wyprawiała święto tacie…

Krzyś uśmiecha się do mamy.

- Mamy z Anią świetne plany!

Po śniadaniu, na trzepaku,

będzie popis akrobatów.

Potem – wyścig rowerami!

My, niestety, go przegramy.

 Dla zwycięzcy są nagrody

- choćby Ani pokaz mody.

No i zanim tata zaśnie,

poczytamy tacie baśnie…

Krzyś i Ania są szczęśliwi.

- To się dzisiaj tatuś zdziwi!

Tylko mama zamyślona,

trochę smutna, jak nie ona…

Wreszcie wzdycha głośno na to:

-Też bym chciała dziś być …  tatą!

 

- O jakim świecie mówiła mama z wiersza?

- O co prosiła mama swoje dzieci?

- Jakie pomysły na wyprawienie święta tacie miał Krzyś?

 - Co dzieci chciały zrobić wspólnie?

- Dlaczego na koniec mama posmutniała i zamyśliła się?

Rozmowa z dzieckiem na temat roli taty w rodzinie, opisywanie jego wyglądu,  ukierunkowana pytaniami:

- Za co kochamy tatę?

- Jak możemy okazać  mu  swoją miłość?

- Co tata robi w domu?

- W czym możemy pomóc tacie?

- Jak wygląda twój   tatuś?

-  Czy ważny jest wygląd tatusia, czy to, że jest  dobry i  kocha swoje dzieci?

Wykonanie ćwiczeń,  s. 46, 47, 48 – sześciolatki.

Kolorowanie kwiatków dla mamy, s. 50 – pięciolatki.

Oglądanie obrazków, s.49 ( pięciolatki ).

-W czym Olek i Ada pomagają rodzicom?

- W jaki sposób ty pomagasz swoim? Narysuj w ramce – s. 49 – pięciolatki.

Ćwiczenia przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

Środa

Temat: Nasze ulubione zabawy i sporty.

Słuchanie opowiadania pt: ,, Festyn’’.

Na rodzinny festyn do przedszkola Ady przyszło wiele rodzin, między innymi mama i tata Ady oraz Olek. „Święto rodziców” okazało się dobrym pomysłem i okazją do wspólnej zabawy. Całe przedszkole było udekorowane obrazkami namalowanymi przez dzieci oraz kwiatami. W ogródku postawiono dodatkowe ławki, leżaki i miękkie pufy do siedzenia. Dzieci wymyśliły wiele śmiesznych konkurencji, w których brali udział dorośli. Zaczęło się od zagadek, potem były zawody w podrzucaniu piłki głową, co okazało się ulubionym zajęciem niektórych tatusiów. Przedszkolaki zorganizowały pokaz puszczania baniek mydlanych, które wirowały w powietrzu, mieniąc się wszystkimi kolorami tęczy. Najwięcej śmiechu wywołała ogromna bańka, która osiadła na nosie jednego z rodziców –  minęło sporo czasu, zanim pękła! Tata Ady i Olka wygrał konkurs w skakaniu na jednej nodze dookoła karuzeli i chociaż w trakcie spadł mu lewy but, nie poddawał się do końca. – Brawo! – krzyczała Ada. – Tato! Tato! – dopingował Olek. Następnie odbył się konkurs drużynowy z udziałem dorosłych i dzieci. Liczyły się zręczność i refleks. Każdy rodzic otrzymał plastikową butelkę, a zadaniem dzieci było jak najszybsze napełnienie jej wodą i zakręcenie. Ach, ile było przy tym radości! Wszyscy się nawzajem pooblewali, jakby to był śmigus-dyngus. Na szczęście pogoda była wspaniała i słońce szybko wysuszyło zmoczone ubrania. Mama Ady i Olka zajęła pierwsze miejsce w konkursie nadmuchiwania balonów. W ciągu minuty nadmuchała aż trzy i nawet zdążyła je zawiązać na supeł. Nagle rozległo się potężne trrrach! To jeden z balonów pękł i wystraszył siedzące na dachu gołębie. – Myślałem, że wystrzeliłaś z armaty! – zażartował tata. – To dlatego, że kiedyś grałam na trąbce i mam silne płuca – wyjaśniła mama. Później odbył się konkurs na rodzinne śpiewanie piosenek. Och! Nie każdy potrafi śpiewać. Niektórzy bardzo fałszowali, ale zupełnie się tym nie przejmowali. Przecież wcale nie trzeba być najlepszym we wszystkim. Najważniejsze to umieć się śmiać nawet z samego siebie. Jednak najwięcej radości wywołały wyścigi z surowym jajkiem trzymanym na łyżce. Dorośli starali się zachować równowagę w czasie biegu, a dzieci piszczały z emocji! Bum! Jajko już leżało na ziemi. Bach! Drugie jajko wylądowało na bucie jednego z ojców.  – Cały trawnik zamienił się w jajecznicę! – zachichotał Olek. – To są jajka sadzone – stwierdziła Ada.  Zwycięzcy w różnych konkurencjach otrzymali nagrody zrobione przez dzieci: papierowe sowy z przyklejonymi ruchomymi oczami, świeczki ozdobione suszonymi kwiatkami lub muszelkami, kamienie pomalowane jak biedronki i zakładki do książek.  Każdy, kto zgłodniał, mógł się poczęstować pysznym ciastem i owocami, ale najsmaczniejsze okazały się owsiane ciasteczka, które przedszkolaki upiekły razem z paniami kucharkami.  Na zakończenie rodzinnego festynu dzieci przygotowały część artystyczną, a Ada wyrecytowała wierszyk: Gdy na Księżyc się wybiorę, to spakuję do walizki moją mamę oraz tatę, bo nie mogę zabrać wszystkich. Z mamą będę liczyć gwiazdy i rysować złote słońce, z tatą zrobię prawo jazdy na talerze latające. Na Księżycu dom postawię

i dla mamy kwiat w ogrodzie, tacie gwiezdną dam golarkę, by się mógł ogolić co dzień. Więc, gdy lecieć chcesz w nieznane, zabierz tatę oraz mamę! Ada otrzymała wielkie brawa, a potem rozpoczęła się loteria. W losowaniu nagrody głównej wzięli udział wszyscy zaproszeni goście. Każdy chciał wygrać, ale przecież to niemożliwe, żeby wygrali wszyscy. Dzieci trzymały kciuki i czekały, aż pani dyrektor odczyta zwycięski numer. – Wygrywa los z numerem 1865! – Hura! To nasz! – krzyknął uradowany Olek. – Mamy szczęście! – pisnęła Ada. Nagrodą główną były bilety do teatru dla całej rodziny. Pozostali uczestnicy wylosowali nagrody pocieszenia w postaci książek. – Trzeba to uczcić! – zaproponowała mama. – Tylko nie każcie mi już dzisiaj skakać na jednej nodze! – zaśmiał się tata.  Tego dnia Ada i Olek byli bardzo dumni ze swoich rodziców. Chociaż są dorośli, mają wspaniałe poczucie humoru i można się z nimi świetnie bawić.

Rozmowa na temat opowiadania.

- Z jakiej okazji odbywał się festyn w przedszkolu Ady?

- Kto z rodziny dziewczynki przybył na festyn?

- Jaki konkurs wygrał tata Olka i Ady?

- Na czym polegał konkurs drużynowy – dorośli z dziećmi?

- W jakim konkursie mama Olka i Ady zajęła pierwsze miejsce?

- Jakie inne konkursy odbyły się jeszcze podczas festynu?

- Jakie nagrody przygotowały dzieci?

- Czym częstowali się goście?

- O kim Ada recytowała wiersz?

- Czym zakończył się festyn?

Piosenka dla mamy i taty:

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

Ćwiczenia spostrzegawczości – zaznaczanie różnic między obrazkami , s.52 ( pięciolatki ). Dla chętnych- odwzorowanie kwiatków dla mamy, s.51.

Ćwiczenia w czytaniu – s. 50 i 51 ( sześciolatki).  Rozwijanie umiejętności grafomotorycznych: rysowanie drogi w labiryncie, rysowanie szlaczków po śladach – s.52.

Zabawa przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

Czwartek

Temat:  Niespodzianki dla naszych rodziców.

Moja rodzina – prezentacja.

https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg 

Wykonywanie ćwiczeń na s. 53 i 54 – ( sześciolatki ).

Co dla mamy przygotowała Ada,  co przygotował Olek, a co zrobili razem?

 Łączenie głosek z nazw obrazków wskazane liczbami.

Rysowanie szlaczków po śladach, a potem – samodzielnie. Rysowanie niespodzianki dla mamy ( sześciolatki ).

Ćwiczenia w czytaniu z podziałem na role ( dziecko czyta z mamą lub tatą). Pisanie po śladach poznanych liter.

Słuchanie tekstu czytanego przez rodzica lub samodzielne czytanie ( książka, s.78 - 81 , pięciolatki).

Odpowiadanie na pytania. Rysowanie szlaczków po śladzie, a potem – samodzielnie. Kolorowanie rysunków dużych misiów na brązowo, a małych – na różowo ( Karta pracy, s. 53).

Zabawa graficzna: ,,Portret mamy i taty’’. Potrzebne: kartki, mazaki, chustki do przewiązania oczu. Rodzic i dziecko tworzą parę.  Na wysokości oczu dziecka -  w niewielkiej odległości - należy przyczepić kartkę. Ma ono zasłonięte oczy. Zadanie polega na narysowaniu portretu rodzica. Mama lub tata pomaga , naprowadzając dziecko, udzielając mu słownych informacji, jak powinno narysować. Następuje zmiana ról – rodzic rysuje dziecko.

Piątek

Temat: Dzieci z różnych stron świata.

Rysowanie swojego portretu. Ozdabianie ramki. Nazywanie zabawek i kolorowanie ich rysunków   ( Karty pracy, cz. 5 s. 56 – sześciolatki ).Słuchanie piosenki pt: ,,Jesteśmy dziećmi’’.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=95&v=7K3_mSb1zRQ&feature=emb_title

Oglądanie filmiku przedstawiającego dzieci z różnych kontynentów.

https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw

Opowiedz, jak wyglądają dzieci z różnych stron świata. Czym się różnią? Czy ich rzeczywistość różni się od tej, którą znamy?

Rozmowa na temat zbliżającego się Dnia Dziecka.

- Jak nazywa się święto, które zostało ustanowione dla dzieci? Kiedy je obchodzimy? Jaka niespodziankę chciałabyś ( chciałbyś )otrzymać tego dnia? Jak chcesz spędzić ten dzień?

Wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej na temat :,,Dziecięce marzenia’’.

Zabawa rytmiczna przy piosence pt: ,, Kolorowe dzieci ‘’. https://www.youtube.com/watch?v=EVjvOBs2Z8I

Ćwiczenia w pisaniu – w załącznikach (pdf) – do wyboru.

 

Data wprowadzenia 2020-05-25 13:15:56, ilość odsłon 191
skup aut gdynia
dieta pudełkowa Kielce
listwa maskująca karnisz

dobre wino kraków