Klasa 0

2020-06-08

Poniedziałek

Zadania do realizacji z dnia 01.06.2020r.

 

Wtorek

Temat: Wakacje tuż – tuż.

Ćwiczenia poranne  – trening fitness  do piosenki z filmu ,,Król Lew’’.

https://www.youtube.com/watch?v=BEu1WLjOokY

 

Osłuchanie z piosenką ,,Lato w kawiarence’’.

https://www.youtube.com/watch?v=3jqBO3x6Kxs

 

Za rogiem czeka lato w malutkiej kawiarence.

Popija słodki soczek, balonik trzyma w ręce.

I zaprasza na wakacje teraz, już!

      

Lato, ach lato, zaczaruj wszystkich nas!

Byśmy za tobą pobiegli  w ciepły las.

Na mchu i ciepłej trawce przy tobie poleżeli.

Na  ptaki popatrzyli i wracać stąd nie chcieli.

Zaczaruj dla nas morze, powędruj z nami w góry.

Popluskaj się w jeziorze, popatrz w chmury.

 

Już woła do nas lato, kapelusz ma na głowie.

I niesie dla nas lody w polewie malinowej!

,,Przyjeżdżajcie na wakacje teraz, już!’’

     

Lato, ach lato…

 

I letnia dyskoteka wesoło tez zaprasza.

Z uśmiechem lato czeka, wakacje wita nasze!

Bo wakacje to atrakcje – teraz, już!

     

Lato, ach lato…

 

- O czym jest ta piosenka?

- O jakiej porze roku wyjeżdża się na wakacje?

- Z czym kojarzą się nam wakacje?

- Gdzie zaprasza dzieci lato, o którym jest mowa w piosence?

- Gdzie jeszcze można spędzać wakacyjny czas?

 

Zabawa -,,Na wakacjach’’. Dziecko naśladuje  określone czynności, np.:

- pływanie łódką po jeziorze,

- leżenie na trawie  w promieniach słońca,

- jedzenie  lodów, itp.

 

Ćwiczenia dla dzieci sześcioletnich: rozwiązanie krzyżówki (s. 73),odczytywanie tekstu oraz rysowanie szlaczków (s. 74), zaznaczanie drogi strzałkami według podanej instrukcji (s. 75).

Wykonanie łódki według instrukcji. Rysowanie po śladach – pięciolatki, s.60.

Ćwiczenia z książką – s.84, 85. Czytanie tekstu znajdującego się pod ilustracjami w książce lub słuchanie czytanego przez rodzica (pięciolatki).

 

Środa

Temat: Miejsca letniego wypoczynku.

Ćwiczenia poranne.

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I&app=desktop

Zabawa inscenizowana na podstawie utworu E. Stadtmüller ,,Wakacyjny pociąg’’. Poznawanie miejsc letniego wypoczynku (z wykorzystaniem mapy Polski).

Jedzie pociąg wakacyjny, pociąg kolorowy.
Już wjeżdżają wagoniki na peron bajkowy!
Ref.: Stuku-puk, stuku-puk, mkną koła po szynach. Już się nowa, kolorowa
przygoda zaczyna.
Pierwsza stacja – wieś wesoła: łąki, lasy, pole.
Zaraz tutaj urządzimy
zielone przedszkole.
Nauczymy kota liczyć,
a tańczyć konika.
Niech zobaczy każdy cielak, jak przedszkolak bryka.
Druga stacja to Podhale, piękne górskie szczyty,
a ze szczytów, jak wiadomo, widok znakomity.
Bajki będą opowiadać
potoki i skały,
bo w nich mieszka duch starego bajarza Sabały.
Trzecia stacja to jezioro, widać je z daleka.
Żabi chórek już z koncertem niecierpliwie czeka.
Już po falach się ścigają żaglówki, kajaki
i dmuchany hipopotam malowany w maki.
Czwarta stacja to już morze, szerokie, głębokie,
i wspaniała piaskownica, większa niż przed blokiem.
Na tej wielkiej piaskownicy czy, jak mówią, plaży może skarby bursztynowe znaleźć nam się
zdarzy?

Podczas refrenu dziecko powtarza bardzo wyraźnie słowa rymowanki, dzieląc je na sylaby:
Stu-ku- -puk, stu-ku-puk, mkną ko-ła po szy-nach. Już się no-wa, ko-lo-ro-wa przy-go-da za-
czy-na, i jednocześnie uderza rytmicznie rękami o swoje uda, a stopami o podłogę.

Wykonywanie zadań na poszczególnych stacjach – praca z mapą Polski.
Poznajemy znaczenie wyrazów wymienionych w wierszu: wieś, Podhale, jezioro, morze.

 

Ćwiczenia gimnastyczne:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc

 

Zajęcia umuzykalniające. Nauka piosenki ,,Lato w kawiarence’’.

https://www.youtube.com/watch?v=3jqBO3x6Kxs 

 

- Gdzie wybierają się dzieci z grupy Olka? ( Karty pracy, s. 76 i 78 - sześciolatki)

Rysowanie  po śladach drugiej połowy rysunku misia i lalki. Kolorowanie rysunków. Kończenie rysowania hulajnogi według wzoru ( Karty pracy, s.61 – pięciolatki).

 

Zabawa matematyczna ,,Góralskie liczenie’’.

Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu z wykorzystaniem liczmanów.

 

Zadanie 1.

Na hali, na hali 10 owiec juhas pasie.

Dwie w góry mu uciekły. Ile teraz masz owiec juhasie?

Dziecko układa 10 liczmanów. Odsuwa 2. Układa działanie:  10 – 2 = 8. Odpowiada na pytanie: Teraz jest 8 owiec.

 

Zadanie 2.

Do zagrody 9 owiec

wpędził juhas młody.

Ale 4 starsze owce

uciekły z zagrody.

Policz teraz szybko mi –

ile owiec w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 3.

Na hali, na hali

raz się tak zdarzyło,

że do 7 starszych owiec

3 młode przybyły.

Powiedz teraz mi -

ile wszystkich owiec

w zagrodzie śpi?

 

Zadanie 4.

Na łące pod górą

juhas owce pasie.

Cztery czarne owce

i pięć białych hasa.

Ile wszystkich owiec

jest w stadzie juhasa?

 

Wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej - ,,Wakacyjna wyprawa’’.

 

 

Data wprowadzenia 2020-06-08 00:23:19, ilość odsłon 143
skup aut gdynia
dieta pudełkowa Kielce
listwa maskująca karnisz

dobre wino kraków