Poniedziałek
Temat: Lato i letnie zabawy.
Słuchanie piosenki pt. ,,Już wkrótce wakacje’’.
https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4
Powtarzanie rymowanki:
Jaskółeczka w locie
kreśli duże koła.
Czy już przyszło lato?
- ciągle z góry woła.
Rozwiązywanie zagadek.
Co to za pora roku,
gdy słonko mocno świeci,
a na wakacje w różne strony
wyjeżdżają dzieci?
Plastikowe, kolorowe,
rybki, gwiazdki, kaczki, misie.
W piaskownicy jest ich dużo,
każda przydać może ci się.
Gdy wiatr jest na dworze,
on unosi się w górze.
Biegniesz z nim po trawie
i trzymasz na sznurze.
Po czym poznajemy, że jest lato?
Latem kwitną róże. Na łące wyrastają maki, chabry i rumianki. Słońce mocno grzeje i możemy się opalać. Latem dojrzewają takie owoce, jak np. porzeczki i jabłka.
Rysowanie na małych karteczkach obrazków przedstawiających dodatkowe cechy lata.
Łączenie luk w wyrazach z odpowiednimi literami i układanie zdania z odpowiednim wyrazem. Swobodne wypowiedzi na temat spędzania wakacji. Czytanie tekstów. Kolorowanie pól z wyrazami mówiącymi o tym, co można robić w czasie wakacji. Pisanie po śladach poznanych liter – sześciolatki, s.80.
Rysowanie w ramce na górze karty, gdzie dziecko pojedzie na wakacje, a na dole – gdzie chciałoby pojechać. – pięciolatki, s.70. Dzieci chętne mogą wykonać ćwiczenia - s. 73.
https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4
Wakacyjne kalambury – zabawa z rodzicem. Naśladowanie czynności związanych z wypoczynkiem: nad morzem, w górach, nad jeziorem, itp.
Oglądanie bajki pt. ,,Wakacje’’.
https://www.youtube.com/watch?v=heNna0maQ0E
Wtorek
Temat: Smaki, zapachy i odgłosy lata.
Przypomnienie, za pomocą, których zmysłów Olek będzie poznawał świat podczas wakacji. Kolorowanie rysunku przedstawiającego Olka. Odszukanie wśród naklejek obrazków ukazujących narządy zmysłów. Naklejanie ich na odpowiednich zdjęciach – sześciolatki, s.81.
Wykonanie ćwiczeń s. 66, 67 – pięciolatki.
Smaki lata – pobudzanie zmysłu smaku. Dziecko degustuje różne owoce, np. truskawki i czereśnie. Zwraca uwagę na kolor, wartości odżywcze i walory smakowe owoców.
Zapachy lata – ćwiczenia oddechowe. Wąchanie kwiatów kwitnących wczesnym latem. Podawanie ich nazwy. Opisywanie swoich wrażeń.
Spacer z rodzicem – wsłuchiwanie się w odgłosy przyrody.
Zabawa podsumowująca informacje o lecie ,, Prawda – fałsz’’.
Latem trzeba się ciepło ubierać.
Zwierzęta przygotowują się do zimowego snu.
Latem pada z nieba kolorowy śnieg.
Zabawa ruchowa ,,Łódka na falach’’.
Dziecko siada skrzyżnie, wykonuje małe skłony boczne z jednej strony na drugą – łódka kołysze się na małych falach. Potem wykonuje głębsze skłony – duże fale, rękami uderza z boku o podłogę.
Słuchanie piosenki ,,Na zawsze zapamiętasz’’. Dzieci chętne mogą się jej nauczyć na pamięć.
https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA
Moje wymarzone wakacje – praca plastyczna.
Zabawa z zastosowaniem rymowanki. Dziecko maszeruje i rytmizuje tekst. ,,Wakacje, wakacje, na przygody czas ( klaszcze w dłonie). Powita nas łąka, pole oraz las’’( maszeruje z machaniem rękami nad głową).
Środa
Temat: Pożegnania nadszedł czas.
Wiersz Agaty Widzowskiej pt. ,,Pożegnanie przedszkola’’.
- Lato się śmieje, czas na wakacje!
Pa, pa zabawki! Żegnaj przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać,
Stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi:
Budować wieże,
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle,
kroić warzywa,
wie, ze się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku,
kierunki świata,
wie, że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera,
buty sznuruje,
mówi: ,,przepraszam, proszę, dziękuję”
Umie zadzwonić na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić po głowie
zasady ruchu zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk,
śpiewa piosenki,
wie, czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi
ani śliniaka.
To są zalety dziecka starszaka.
- Kwiatek dla pani, cmok dla maluchów
Trochę nam smutno … Pa, pa przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole …?
Ćwiczenia rachunkowe z Olkiem i Adą – sześciolatki, s. 88, 89.
Karta pracy, cz. 4, s.71 – pięciolatki. Słuchanie czytanego tekstu lub samodzielne czytanie – książka, s. 88, 89 ( dzieci chętne).
Piosenka pt. ,,Kończymy już przedszkole’’.
https://www.youtube.com/watch?v=AEwMx26C3IA
Czwartek
Temat: Wakacyjne rady i przestrogi.
Śpiewanie piosenki pt. ,,Na zawsze zapamiętasz’’.
https://www.youtube.com/watch?v=X9O852cIGaA
Rozwiązywanie zagadek.
Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,
dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej …( plaży).
Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,
dlatego dbam o to i o tym pamiętam,
by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.
Z tego powodu nie bawię się … (ogniem).
Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,
wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!
Mogę zaufać pewnemu człowiekowi,
czyli panu … ( policjantowi).
Gdy nie ma rodziców w domu,
to choć bardzo przykro mi,
nie otwieram obcym ludziom
do naszego domu … (drzwi).
Ze względu na żmije,
zawsze w lecie noszę
moje ukochane, gumowe …(kalosze).
Nie podchodzę do dzikich zwierząt,
bo choć są piękne i bajeczne,
bywają także dla ludzi bardzo … (niebezpieczne).
Na co powinni uważać Olek i Ada podczas wakacji?
Czytanie tekstu - sześciolatki, s. 90.
Przypomnienie numerów alarmowych:
https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk
Zasady bezpieczeństwa nad wodą:
https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA
Bezpieczeństwo w górach:
https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
Szanowni Rodzice, dziękuję za współpracę i zaangażowanie podczas zdalnego nauczania.
Dzieciom życzę wspaniałych, bezpiecznych i zdrowych wakacji.