Zdalne nauczanie klasa I c (poniedziałek 14.09 - wtorek15.09.2020r.)

2020-09-14

Zdalne nauczanie klasa I c   (poniedziałek 14.09 - wtorek15.09.2020r.)

 Temat dnia: Znaki drogowe

1.  Gimnastyka oka i języka (Podręcznik s. 20, zad. 1, 2,3)

Czy umiesz rozpoznać i nazwać emocje dzieci przedstawionych na fotografiach?
Spróbuj zrobić podobne miny.
Wymawiaj głoskę ,,O” coraz głośniej i coraz ciszej.
Nazwij to, co widzisz na obrazkach. Podziel wyrazy na głoski i sylaby. Staraj się głoskę ,,o” wypowiadać głośniej.

2. Ilustracja ze skrzyżowaniem (Podręcznik s. 21)

Powiedz, co widzisz na ilustracji? Staraj się mówić zdaniami. Policz znaki drogowe. Czy wiesz, co one oznaczają i dlaczego są ustawione w tych miejscach?

Podpowiedzi:

Znaki pionowe informacyjne: Przejście dla pieszych, Przystanek tramwajowy/ autobusowy, Szpital, Przejście dla pieszych nadziemne

Znaki pionowe nakazu: Droga dla rowerów/pieszych  (drogę dla rowerów wyznacza dodatkowo znak namalowany na ścieżce).

Agatka –( dziewczynka z lizakiem) umieszcza się w miejscach, gdzie często można spotkać  małe dzieci (koło przedszkoli, szkół, placów zabaw).

Sygnalizacja świetlna i pasy przy przejściach dla pieszych.

1.Ćwiczenia w pisaniu i rozpoznawaniu litery (Karty ćwiczeń, zad. 1,2,3 s. 20).

Pisząc literę o pamiętaj, by zaczynać od czerwonej kropki i ciągnąć w lewą stronę  (przypomnij sobie strzałkę na poprzedniej stronie).
Napisz literę o w wyrazach (zad. 2). Ćwicz głoskowanie i podział na sylaby wyrazów z zadania 2 i 3.
Zad. 3, s. 21.  Litery o zaznaczasz na czerwono, bo tak oznaczamy samogłoski.
Ćwiczenia grafomotoryczne (Zad. 4). Dodatkowo pokoloruj obrazek.
Zad. 5. Pokoloruj znaki wg. wzoru. Zapamiętaj je.

2. Wykonaj kredkami rysunek przedstawiający skrzyżowanie. Postaraj się, by zagospodarować całą kartkę z bloku. Na rysunku powinny znajdować się pojazdy, piesi, budynek oraz znaki drogowe. Pomaluj również tło.
3. Zapoznaj się z piosenką ,,Znaki drogowe” (Karty ćwiczeń s. 101). Naucz się w tym tygodniu przynajmniej pierwszej zwrotki. Chętne dzieci mogą ćwiczyć czytanie na tekście piosenki.

Link do piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=9SYDZT_Avsg

 

  1. Matematyka: Strony 16 i 17.
  • Podobieństwa i różnice ( zad. 1 i 2, s. 16) Przypomnij sobie strony prawą i lewą. Wskaż na rysunkach osoby, które idą w prawą stronę, a które w lewą. Zaznaczaj różnice na wskazanym rysunku.
  • Porównywanie ilości. Wykonaj zad. 3 zgodnie z instrukcją. Każdą parę zaznacz innym kolorem, ale nie czerwonym.
  • Zad. 4. Rozpoznawanie strony prawej i lewej. Przeliczanie elementów.
  • Porządkowanie i klasyfikowanie zbiorów. (s. 18 i 19).
  • Przyjrzyj się uważnie obrazkom. Odgadnij wg jakiej zasady tworzono zbiory. Nazywaj je.

Podpowiedź. Do pętli przypięte są karteczki z symbolami (Kolor – cechą, wg której grupowano jest właśnie kolor elementów; Strzałki – cechą, wg której grupowaną jest wielkość elementu).

Nie trzeba układać, wystarczy omówić.

  • Czytanie. Dziecko uczy się czytać kolejnego tekstu (Karty ćwiczeń s. 96 lub 97).

 

 

 

Data wprowadzenia 2020-09-14 09:39:20, ilość odsłon 228
skup aut gdynia
dieta pudełkowa Kielce
listwa maskująca karnisz

dobre wino kraków