Zadania 16.09.2020r.-18.09.2020r.)
2020-09-16
Zadania na środę (16.09.2020r.)
Temat: Zasady ruchu drogowego
- Wysłuchaj czytanego przez rodzica wiersza (Możesz potem spróbować przeczytać samodzielnie fragmenty)/ Podręcznik, s. 22
- Dlaczego znaki nazwano drogowymi opiekunami?
- Jakie znaki wymieniono w wierszu?
- Znaki drogowe różnią się kształtem i kolorem. Dzielimy je na:
- znaki ostrzegawcze (trójkątne, z żółtym tłem),
- znaki zakazu (okrągłe, z czerwoną obwódką),
- znaki nakazu (okrągłe, z niebieskim tłem)
- znaki informacyjne (prostokątne)
- Obejrzyj znaki drogowe w Internecie:
https://www.dlakierowcy.info/s/1450/52227-Lista-znakow-drogowych/od120.htm
- 4. Poruszanie się po poboczu bez chodnika. To ważne! Bardzo podobne zadanie będzie na sprawdzianie! (Podręcznik, s. 23)
- Zwróć uwagę, że piesi idą w przeciwnych kierunkach. Po której stronie (swojej) idą piesi? Zaznacz sobie prawą rękę i odwróć się. Podobne ćwiczenie robiliśmy w klasie.
Wniosek: Jeśli nie ma chodnika, piesi idą lewą stroną jezdni (obie pary idą lewą stroną, mimo że są po innych stronach jezdni). Widzą wtedy nadjeżdżające z przeciwka samochody.
Po zmroku, poza terenem zabudowanym nosimy odblaski!
- Podziel na głoski i sylaby wyrazy umieszczone pod obrazkami. / Podręcznik, s. 23.
- Karty ćwiczeń, s. 22- 23.
- Prawidłowe przechodzenie przez jezdnię. (Zad. 1,). Przyklejając nalepki sprawdź, w którą stronę patrzy dziewczynka.
- Zad. 2. Napisz po śladzie litery o i obrysuj kontury wyrazów. Przeczytaj podane wyrazy, podziel je na głoski i sylaby.
- Zad. 3 Każdą drogę w labiryncie pomaluj innym kolorem.
- Wykonując zad. 4 dokładnie sprawdzaj rozmieszczenie czerwonych świateł.
- Ćwiczenia grafomotoryczne: Zad. 3,s. 81, zad. 4, s. 82. Do wykonania szlaczków wykorzystaj kredki lub kolorowe długopisy. Dobrze najpierw narysować ołówkiem i poprawić kredkami. Szlaczki mogą, a nawet powinny być kolorowe ????.
- Matematyka: Porządkowanie i klasyfikowanie elementów/ strony: 20-21-22
- Zad. 1. Do łączenia przedmiotów w pary wykorzystaj różne kolory.
- Zad. 2. Podpowiedzi: (rakieta tenisowa – piłeczka, filiżanka – spodeczek)
- Wykonując zad. 2, 3, 4, 7 postaraj się, by rysunki były pokolorowane starannie.
Zadania na czwartek (17.09.2020r.)
Temat: Spotkanie z arą
- Przyjrzyj się ilustracji przedstawionej na ilustracji (Podręcznik, s. 24-25).
- Wyszukaj na ilustracji elementy, w nazwach których słychać głoskę a (balon, plaża, fale, kajak, palmy, piasek, góra, ara, papuga, lornetka, kompas, mapa, Alek, woda, chusteczka, trawa). Dziel wyrazy na głoski i sylaby.
- Podziel na głoski i sylaby wyrazy umieszczone pod rysunkami u góry podręcznika. Zwróć uwagę na modele wyrazów. Kolorem niebieskim zaznaczamy spółgłoski. Samogłoski (a, o) zaznaczone są kolorem czerwonym.
- 4. Wyrazy ara i Alek zaczynają się głoską a. Dziś poznamy literę, którą zapisujemy tę głoskę. Wiecie, jak wygląda drukowana.
- Odszukaj w tekście wszystkie litery A,a i delikatnie podkreśl je ołówkiem. Policz je. Których jest więcej: małych, czy wielkich?
- Naucz się czytać tekstu.
- Wykonaj zadania ze strony 24 (Karty ćwiczeń). W zad. 1 możesz wykorzystać kolory, ale zwróć uwagę na kierunek rysowania zaznaczony strzałką.
- Teraz ćwicz pisanie liter A, a. Przyjrzyj się dokładnie, jak kierunek pisania pokazują strzałki. Zwróć uwagę, że pisząc A wielkie laseczka idąca w górę jest lekko ukośna, a druga pisana jest prosto w dół. Dzięki temu litera jest zgrabna, nie ,,rozjeżdża się” ????.
- Zad. 5. Podziel wyrazy na głoski. Zaznacz na czerwono miejsce samogłoski a. Podziel wyrazy na sylaby i zaznacz je łukiem (jak na s. 15).
- Napisz litery zaznaczone w zeszycie.
- W ćwiczeniówce Pisanie wykonaj stronę 8. Ananasy narysuj po śladzie i pięknie pokoloruj.
- Matematyka s. 23 – 25.
- Rozpoznawanie kształtów – koło zad. 1, 2) Zaznaczając koła w zad. 1 pomaluj całą powierzchnię koła (np. koła przy wózku pomaluj ze szprychami).
- Rozpoznawanie kształtów – trójkąt (s. 24).
- W zad. 5 zwróć uwagę, że trójkąt może być odwrócony, położony ukośnie.
- Porównywanie wielkości (dzieci operują pojęciami: największy, najmniejszy….nie tylko wskazują, ale same nazywają używając powyższych pojęć).
Zadania na piątek (18.09.2020r.)
Temat: Rytmy świata
- Obejrzyj ilustracje (Podręcznik s. 26-27). Co one przedstawiają?
Czy umiesz rozpoznać z jakich części świata (kontynentów) pochodzą zdjęcia tancerzy?
Podpowiedzi: (czarnoskórzy tancerze i bębny – Afryka, aborygen grający na drewnianej trąbie – Australia, tancerze w strojach krakowskich – Polska w Europie, hinduskie tancerki – Azja, indiańscy wojownicy – Ameryka Północna).
- Zapamiętaj nazwy instrumentów przedstawionych na 27 stronie. Przeczytaj je, podziel na głoski i sylaby.
- Utrwalenie litery a. (Karty ćwiczeń, s. 26 – 27).
- Zad. 4. Nazwy wskazanych elementów dzieci głoskują i dzielą na sylaby….tak do znudzenia ????(Podpowiedzi: samolot, ptak, chmura, góra, droga, auto, krowa).
- Szlaczek (zad. 6) można zrobić kolorem.
- Ćwiczenia dodatkowe, s. 83 (Można odłożyć na później).
- W książeczce Piszę poćwicz pisanie litery o (s. 38).
- Wykonaj grzechotkę. Wykorzystaj do tego kubeczek, puszkę po napoju, plastikową buteleczkę lub słoiczek. Nasyp ryżu, grochu lub piasku. Zwróć uwagę, że dźwięk będzie się różnił w zależności od wsypanego materiału. Możesz ozdobić swoją grzechotkę.
Tu obejrzyj, jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=j_f4TJcsXHo
- Matematyka: Para. Porównywanie ilości. Stosowanie pojęć: więcej, mniej. (strony 28-29 – 30).
Wniosek:
- Jeśli łączymy elementy w pary i jeden zostaje, to znaczy, że nie było ich po tyle samo.
- Jeśli jedna zakrętka nie ma pary z farbką, to znaczy, że zakrętek jest więcej niż farbek. Natomiast farbek jest mniej.
- Jeśli każde dziecko ma 1 balonik, to znaczy, że jest po tyle samo dzieci i baloników.
Data wprowadzenia 2020-09-16 07:16:31, ilość odsłon 150