Zadania 16.09.2020r.-18.09.2020r.)

2020-09-16

Zadania na środę (16.09.2020r.)

Temat: Zasady ruchu drogowego

  1. Wysłuchaj czytanego przez rodzica wiersza (Możesz potem spróbować przeczytać samodzielnie fragmenty)/ Podręcznik, s. 22

  • Dlaczego znaki nazwano drogowymi opiekunami?
  • Jakie znaki wymieniono w wierszu?

  1. Znaki drogowe różnią się kształtem i kolorem. Dzielimy je na:

  • znaki ostrzegawcze (trójkątne, z żółtym tłem),
  • znaki zakazu (okrągłe, z czerwoną obwódką),
  • znaki nakazu (okrągłe, z niebieskim tłem)
  • znaki informacyjne (prostokątne)

  1. Obejrzyj znaki drogowe w Internecie:

https://www.dlakierowcy.info/s/1450/52227-Lista-znakow-drogowych/od120.htm

  1. 4.     Poruszanie się po poboczu bez chodnika. To ważne! Bardzo podobne zadanie będzie na sprawdzianie! (Podręcznik, s. 23)

  • Zwróć uwagę, że piesi idą w przeciwnych kierunkach. Po której stronie (swojej) idą piesi? Zaznacz sobie prawą rękę i odwróć się. Podobne ćwiczenie robiliśmy w klasie.

Wniosek: Jeśli nie ma chodnika, piesi idą lewą stroną jezdni (obie pary idą lewą stroną, mimo że są po innych stronach jezdni). Widzą wtedy nadjeżdżające z przeciwka samochody.

Po zmroku, poza terenem zabudowanym nosimy odblaski!

  1. Podziel na głoski i sylaby wyrazy umieszczone pod obrazkami. / Podręcznik, s. 23.
  2. Karty ćwiczeń, s. 22- 23.

  • Prawidłowe przechodzenie przez jezdnię. (Zad. 1,). Przyklejając nalepki sprawdź, w którą stronę patrzy dziewczynka.
  • Zad. 2.  Napisz po śladzie litery o i obrysuj kontury wyrazów. Przeczytaj podane wyrazy, podziel je na głoski i sylaby.
  • Zad. 3 Każdą drogę w labiryncie pomaluj innym kolorem.
  • Wykonując zad. 4 dokładnie sprawdzaj rozmieszczenie czerwonych świateł.

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne: Zad. 3,s. 81, zad. 4, s. 82. Do wykonania szlaczków wykorzystaj kredki lub kolorowe długopisy. Dobrze najpierw narysować ołówkiem i poprawić kredkami. Szlaczki mogą, a nawet powinny być kolorowe ????.
  2. Matematyka: Porządkowanie i klasyfikowanie elementów/ strony: 20-21-22

  • Zad. 1. Do łączenia przedmiotów w pary wykorzystaj różne kolory.
  • Zad. 2. Podpowiedzi: (rakieta tenisowa – piłeczka, filiżanka – spodeczek)
  • Wykonując zad. 2, 3, 4, 7 postaraj się, by rysunki były pokolorowane starannie.

 

Zadania na czwartek (17.09.2020r.)

Temat: Spotkanie z arą

  1. Przyjrzyj się ilustracji przedstawionej na ilustracji (Podręcznik, s. 24-25).
  2. Wyszukaj na ilustracji elementy, w nazwach których słychać głoskę  a (balon, plaża, fale, kajak, palmy, piasek, góra, ara, papuga, lornetka, kompas, mapa, Alek, woda, chusteczka, trawa). Dziel wyrazy na głoski i sylaby.
  3. Podziel na głoski i sylaby wyrazy umieszczone pod rysunkami u góry podręcznika. Zwróć uwagę na modele wyrazów. Kolorem niebieskim zaznaczamy spółgłoski. Samogłoski (a, o) zaznaczone są kolorem czerwonym.
  4. 4.     Wyrazy ara i Alek zaczynają się głoską a. Dziś poznamy literę, którą zapisujemy tę głoskę. Wiecie, jak wygląda drukowana.

  • Odszukaj w tekście wszystkie litery A,a i delikatnie podkreśl je ołówkiem. Policz je. Których jest więcej: małych, czy wielkich?
  •  Naucz się czytać tekstu.
  • Wykonaj zadania ze strony 24 (Karty ćwiczeń). W zad. 1 możesz wykorzystać kolory, ale zwróć uwagę na kierunek rysowania zaznaczony strzałką.
  • Teraz ćwicz pisanie liter A, a.  Przyjrzyj się dokładnie, jak kierunek pisania pokazują strzałki. Zwróć uwagę, że pisząc A wielkie laseczka idąca w górę jest lekko ukośna, a druga pisana jest prosto w dół. Dzięki temu litera jest zgrabna, nie ,,rozjeżdża się” ????.
  • Zad. 5. Podziel wyrazy na głoski. Zaznacz na czerwono miejsce samogłoski a.  Podziel wyrazy na sylaby i zaznacz je łukiem (jak na s. 15).
  • Napisz litery zaznaczone w zeszycie.
  • W ćwiczeniówce Pisanie wykonaj stronę 8. Ananasy narysuj po śladzie i pięknie pokoloruj.
  • Matematyka s. 23 – 25.
  • Rozpoznawanie kształtów – koło zad. 1, 2) Zaznaczając koła w zad. 1 pomaluj całą powierzchnię koła (np. koła przy wózku pomaluj ze szprychami).
  • Rozpoznawanie kształtów – trójkąt (s. 24).
  • W zad. 5 zwróć uwagę, że trójkąt może być odwrócony, położony ukośnie. 
  • Porównywanie wielkości (dzieci operują pojęciami: największy, najmniejszy….nie tylko wskazują, ale same nazywają używając powyższych pojęć).

 

 

Zadania na piątek  (18.09.2020r.)

Temat: Rytmy świata

  1. Obejrzyj ilustracje (Podręcznik s. 26-27). Co one przedstawiają?

Czy umiesz rozpoznać z jakich części świata (kontynentów) pochodzą zdjęcia tancerzy?

Podpowiedzi: (czarnoskórzy tancerze i bębny – Afryka, aborygen grający na drewnianej trąbie – Australia, tancerze w strojach krakowskich – Polska w Europie, hinduskie tancerki – Azja, indiańscy wojownicy – Ameryka Północna).

  1. Zapamiętaj nazwy instrumentów przedstawionych na 27 stronie. Przeczytaj je, podziel na głoski i sylaby.
  2. Utrwalenie litery  a. (Karty ćwiczeń, s. 26 – 27).
  3. Zad. 4. Nazwy wskazanych elementów dzieci głoskują i dzielą na sylaby….tak do znudzenia ????(Podpowiedzi: samolot, ptak, chmura, góra, droga, auto, krowa).
  4. Szlaczek (zad. 6) można zrobić kolorem.
  5. Ćwiczenia dodatkowe, s. 83 (Można odłożyć na później).
  6. W książeczce Piszę poćwicz pisanie litery o (s. 38).
  7. Wykonaj grzechotkę. Wykorzystaj do tego kubeczek, puszkę po napoju, plastikową buteleczkę lub słoiczek. Nasyp ryżu, grochu lub piasku. Zwróć uwagę, że dźwięk będzie się różnił w zależności od wsypanego materiału. Możesz ozdobić swoją grzechotkę.

Tu obejrzyj, jak to zrobić:

 

https://www.youtube.com/watch?v=j_f4TJcsXHo

  1. Matematyka: Para. Porównywanie ilości. Stosowanie pojęć: więcej, mniej. (strony 28-29 – 30).

Wniosek:

  • Jeśli łączymy elementy w pary i jeden zostaje, to znaczy, że nie było ich po tyle samo.
  • Jeśli jedna zakrętka nie ma pary z farbką, to znaczy, że zakrętek jest więcej niż farbek. Natomiast farbek jest mniej.
  • Jeśli każde dziecko ma 1 balonik, to znaczy, że jest po tyle samo dzieci i baloników.

 

 

 

 

Data wprowadzenia 2020-09-16 07:16:31, ilość odsłon 150
skup aut gdynia
dieta pudełkowa Kielce
listwa maskująca karnisz

dobre wino kraków