Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Dziękuję bardzo za współpracę. Informuję, że zdalne nauczanie zostało przedłużone do 23.12.2020 r. Realizację treści nauczania kontynuujemy wg ustalonych zasad.
Zamieszczam tygodniowy rozkład tematów do realizacji (edukacja polonistyczna, społeczna, przyrodnicza, plastyczna, wychowanie fizyczne, zajęcia komputerowe) : 23 – 27.11.2020 r.
W klasie III korzystamy z podręcznika „Elementarz odkrywców” cz.2 oraz Zeszyt ćwiczeń cz. 2 z wydawnictwa Nowa Era.
Pozdrawiam serdecznie!
Wychowawca: Ewa Janowska-Dzwonek
Poniedziałek 23.11.2020 Temat: Jesteśmy tolerancyjni.
|
|
Edukacja polonistyczna:
|
Rozmowa o tolerancji wobec odmienności innych ludzi na podstawie tekstu Dariusza Czaplińskiego „Inni” oraz własnych doświadczeń. Tworzenie listy wyrazów bliskoznacznych do słów tolerancja, szacunek, inność. Dobieranie wyrazów o znaczeniu przeciwnym. Podręcznik str.23, przeczytaj opowiadanie „Inni”, odpowiedz ustnie na pytania 1-3. Ćwiczenie Wyszukaj w tekście fragment statutu klubu i przepisz go do zeszytu oraz podaną poniżej definicję „tolerancji”. Tolerancja to poszanowanie cudzych uczuć, poglądów, upodobań, wierzeń, obyczajów i postępowania choćby były całkowicie odmienne od naszych, albo zupełnie z nimi sprzeczne. Zeszyt ćw. str. 24-25 wykonaj ćw.1-5 (do sprawdzenia ćwiczenia w ćwiczeniówce oraz w zeszycie)) |
Wychowanie fizyczne: |
Gry i zabawy skoczne ze skakanką. |
Wtorek 24.11.2020 Temat: Potrafimy się dzielić z innymi.
|
|
Edukacja polonistyczna, społeczna:
|
Opowiadanie historii królewny na podstawie wysłuchanego opowiadania Zofii Staneckiej „Po czym poznać królewnę?”. Odpowiedzi na pytanie zawarte w tytule. Pisanie zdań oceniających postępowanie królewny. Układanie zdań złożonych, łączenie zdań pojedynczych spójnikami. Określanie czasu czasowników. Podręcznik str.24-25 przeczytaj opowiadanie „Po czym poznać królewnę?” odpowiedz ustnie na pytania 1-4. Zeszyt ćw.str.27-28 ćw.1-6; (do sprawdzenia ćw. 4 w zeszycie oraz ćw. 5 w ćwiczeniówce) Przypomnienie zasad pisowni nie z czasownikami, rzeczownikami i przymiotnikami. Potyczki ortograficzne str.55, str.56 ćw.1, str.58 ćw.1, str.59 ćw.1 ; zapoznaj się z informacjami w ramkach i wykonaj ćwiczenia (do sprawdzenia) |
Środa 25.11.2020 Temat: Do kogo zwrócić się o pomoc? |
|
Edukacja polonistyczna |
Ustalenie cech dobrej koleżanki/dobrego kolegi. Skarżypyta, skarżenie – zdefiniowanie pojęć. Wspólne ustalenie różnicy między skarżeniem, a informowaniem o zagrożeniu. Czytanie opowiadania Katarzyny Sowuli „Nie chcę być skarżypytą!”. Rozpoznawanie nadawców wypowiedzi w tekście. Ocena postępowania bohatera. Podręcznik str. 26-27 przeczytaj opowiadanie „Nie chcę być skarżypytą!” odpowiedz ustnie na pytania 1-5. Przeczytaj informacje w ramce pod tekstem. Zeszyt ćw. str.29 ćw. 1 Przypomnienie numerów telefonów alarmowych. Zapisz w zeszycie. Numery telefonów alarmowych: 112 (europejski numer alarmowy) 997 – Policja 998 – Straż Pożarna 999 – Pogotowie Ratunkowe Zeszyt ćw. str.29 ćw.2-4; (do sprawdzenia ćw.3 w zeszycie)
|
Wychowanie fizyczne |
Skoki na skakance w miejscu i w biegu– kształtowanie skoczności i koordynacji wzrokowo-ruchowej. |
Zajęcia komputerowe |
Rudzielec- uzupełniamy tabelę w edytorze tekstu.(2 godz. lekcyjne) Zeszyt ćw. „Informatyka”str.18 ćw. 1, płyta CD lekcja 8 „Rudzielec” – Niespodzianka dla Oli”. (do sprawdzenia ćw. 1str. 18-19 Zeszyt ćw. – podkreślone czasowniki)
|
Czwartek 26.11.2020 Temat: Rozmawiamy o Świętym Mikołaju.
|
|
Edukacja przyrodnicza
polonistyczna:
|
Elementy pogody. Opisywanie pogody i jej elementów na podstawie obserwacji i doświadczenia. Zeszyt ćw. str.26 ćw.6 -7 (opis zjawisk atmosferycznych z ćw. 7 przepisz do zeszytu od przyrody – do sprawdzenia) ćw.8 (wykonaj doświadczenie, zrób zdjęcie, swoje spostrzeżenia zapisz w zeszycie – do sprawdzenia )
Swobodne wypowiedzi o Świętym Mikołaju. Czytanie ze zrozumieniem tekstu Wojciecha Widłaka „Czy na pewno go znasz?”. Rozmowa o potrzebie dzielenia się z innymi. Pisownia wyrazów z ż na końcu. Wskazywanie czasowników w zdaniach. Opowiadanie historyjki obrazkowej, nadawanie jej tytułu. Podręcznik str. 28-29; przeczytaj opowiadanie „Czy na pewno go znasz?” odpowiedz ustnie na pytania1 i 2. Zeszyt ćw. str.30-31 ćw. 1-4 (do sprawdzenia) |
Edukacja plastyczna: |
Malowanie portretu Mikołaja.
Wykonaj portret farbami plakatowymi ( kartka z bloku format A4 ) Świętego Mikołaja – biskupa z Miry, którego poznałeś na dzisiejszej lekcji. Pamiętaj, że strój biskupa wcale nie przypomina stroju znanego ci z ulic i sklepów Świętego Mikołaja. (podręcznik str. 28-29) |
Piątek 23.11.2020 Temat: Grudniowe niespodzianki.
|
|
Edukacja polonistyczna
|
Tworzenie skojarzeń do słowa grudzień. Grudzień – praca z kartą z kalendarza. Poznanie i wyjaśnienie przysłów związanych z grudniem. Wykonanie ilustracji do wybranych przysłów. Sposoby dokarmiania ptaków . Podręcznik str. 30-31; przeczytaj informacje o najważniejszych wydarzeniach w grudniu, zmianach zachodzących w przyrodzie oraz o przysłowiach związanych z ostatnim miesiącem roku. Ćwiczenie Zapisz w zeszycie informacje na temat zmian zachodzących w przyrodzie w grudniu. (do sprawdzenia) Wykonaj ilustrację do wybranego przysłowia. (do sprawdzenia) Zeszyt ćw. str.32-33 Potyczki ortograficzne str.56 ćw.3, str.53 ćw.4 |
Wychowanie fizyczne: |
Bezpieczne gry i zabawy na powietrzu. |