Imieniny - Erwiny, Henryka, Mariusza
Piątek 19 stycznia 2018


W Palamencie Europejskim
Projekty edukacyjne
Patron
Aktualności
Laureaci Konkursów

Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łopusznie

ul. Strażacka 5
26-070 Łopuszno

tel. 41 391 40 20,
      41 391 43 27

e-mail: sekretariat@zslopuszno.pl








Wskazówki dla rodziców do pracy z dzieckiem 2016-10-08


W jaki sposób mogę pomóc mojemu dziecku, które jest wzrokowcem?

- Zachęcaj, aby wzrokowiec zapisywał rzeczy, które chce zapamiętać.
- Rozmawiając utrzymuj z nim kontakt wzrokowy najdłużej, jak się da.
- Po przyjściu ze szkoły pozwól mu posiedzieć w ciszy i spokoju.
- Zaproponuj, aby czytał różne historie, ilustrował je w myślach lub na kartce. Zaproponuj, by czytając wodził palcem po tekście.
- Pomożesz przyswoić mu nowe idee, odwołując się do jego własnych przeżyć lub znajdując dla nich wizualną formę.
- Podczas pomocy, czy współpracy unikaj długich, ustnych objaśnień.
- Namów go do przygotowania notatek pomocniczych w sprecyzowaniu tego, co chce powiedzieć.
- Pozwól mu podzielić większe zamierzenia/ plany na mniejsze etapy i wyznaczyć ich realne terminy.
- Pozwól mu urządzić samodzielnie miejsce do nauki. Namów go, aby ograniczył tam ilość rzeczy i barw, które będą go rozpraszać.
- Wygospodaruj w domu specjalne miejsce na jego osiągnięcia, dyplomy, fotografie, a także graficzne notatki, mapy umysłu itp.
- Pamiętaj, że wzrokowcowi bardzo dobrze pracuje się z komputerem,. Taki sposób pomaga mu utrzymać kontrolę nad wieloma szczegółami wizualnymi oraz z łatwością pisać i redagować teksty.

 

W jaki sposób mogę pomóc mojemu dziecku, które jest słuchowcem?

- Zachęcaj słuchowca do opowiadania o jego twórczych koncepcjach, do dzielenia się pomysłami na rozwiązywanie problemów.
- Namawiaj do czytania i powtarzania materiału na głos, wybijając rytm ruszając stopą lub stukając palcem.
- Podczas opanowania nowej umiejętności zaproponuj, nauczył ciebie tego, co już umie.
- Jeżeli ma do czynienia z wykresami, tabelami, pisemnymi objaśnieniami, niech przeczyta na głos i wytłumaczy, jak je rozumie.
- Jeżeli ma skłonności  do zapominania o ważnych rzeczach, wprowadź zasadę codziennego relacjonowania tego, co planuje.
- Możesz mu pomóc w nauce, rezerwując sobie czas wysłuchania tego, czego się nauczył. Słuchowiec ma zawsze jakieś pytania i wewnętrzną potrzebę wypowiedzenia własnymi słowami tego, co zrozumiał. Takim osobom łatwiej przychodzi nauka przy włączonej cicho muzyce, natomiast wrzawa, obce dźwięki rozpraszają je.

 

 

 

 

W jaki sposób mogę pomóc mojemu dziecku, które jest uczuciowcem/ kinestetykiem?

- Zaproponuj kinestetykowi, aby zanim zasiądzie do odrabiania lekcji, odprężył się spacerując lub słuchając muzyki.
- Zwróć uwagę, aby powtarzał materiał w sposób aktywny, używał pomocy naukowych,  rysował, pisał itp.
- Zastosuj nagrania magnetofonowe, zaproponuj wodzenie palcem po tekście, czytanie na głos.
- Nakłoń go, aby odgrywał scenki angażując ręce i ciało.
- Zachęcaj do opowiadania przeczytanych historii. Zadawaj pytania.
- Namów, by spisał swoje wspomnienia lub opisywał zajęcia i przeżycia w listach lub dzienniku.
- Powtórkę materiału ułatwia mu pisanie i rozwiązywanie zadań na ściennej tablicy. Wówczas przy pracy umysłu może być w ruchu.
- Pozwól mu na stworzenie własnego miejsca pracy, w którym będzie miał możliwość wygodnie siedzieć i poruszać się.

 

 





Data wprowadzenia : 2016-10-08 08:39:05 , ilość odsłon : 2636
ostatnia zmiana : 2016-10-08 08:43:52
drukuj wydrukuj
hotel kielce



auto skup szczecin
skup aut gdynia