WYCIECZKA ADRSPACH - PRAGA

2014-06-18

WYCIECZKA  ADRSPACH-PRAGA

Uczniowie gimnazjum w dniach 4 i 5 czerwca 2014r. wzięli udział w wycieczce do Czech i Pragi. Wyjazd 3.00 nad ranem. W pierwszym dniu odwiedziliśmy Skalne Miasto w Czechach  - Adrspach, gdzie oglądaliśmy piękne formy skalne, zbudowane z piaskowca płytowego malowniczo i wspaniale wyrzeźbione przez Naturę. 100 metrowe skalne ściany sprawiały monumentalne wrażenie. Wdzieliśmy też skalny wodospad, piękne szmaragdowe jezioro starej piaskarni otoczone różnobarwną roślinnością. Po południu dotarliśmy do hotelu w Pradze. Po zakwaterowaniu i obiadokolacji wyjechaliśmy podziwiać  przepiękne Křižíkove Fontanny. O godzinie 21.00 zachwycaliśmy się tańcem wody, magią świateł przy akompaniamencie muzyki rozrywkowej, które tworzyły jedyny w swoim rodzaju pokaz.

W drugim dniu przyszła kolej na zwiedzanie urokliwej Pragi. Zaczęliśmy od Hradczan gdzie mieści się Zamek Praski, czyli Hrad, Katedra św. Wita, Złota Uliczka, z miniaturowymi domkami strażników zamkowych. Z uliczki zeszliśmy w dół zamkowymi schodami na plac. Wcześniej zobaczyliśmy jeszcze piękną panoramę miasta. Następnie udaliśmy się na Małą Stranę, a potem na Most Karola. Po zwiedzeniu Mostu Karola spacerowaliśmy wąskimi uliczkami prosto na Rynek Starego Miasta. Podziwialiśmy ratusz ,,Orloj” ze słynnym zegarem z ciekawym sposobem mierzenia czasu oraz odbywającym się co godzinę "przedstawieniem". Praga jest pięknym miastem, wartym odwiedzenia. Około godziny 15-stej zmęczeni ale zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną.