W dn. 15-23 października 2017r. w ramach Tygodnia Kodowania zostały przeprowadzone zajęcia poświęcone nauce programowania. Głównym celem zajęć było rozbudzenie zainteresowania programowaniem wśród dzieci, rozwój umiejętności myślenia algorytmicznego oraz twórczego wykorzystania komputerów. Uczniowie klas pierwszych już rozpoczęli przygodę z programowaniem dzięki obowiązującej nowej podstawie programowej.
Udział w Tygodniu Kodowania to okazja do wprowadzenia młodszych i starszych uczniów w tematykę programowania.
Uczniowie klas młodszych korzystając z zasobów strony code.org stawiali pierwsze kroki w programowaniu.
Po prostu przeciągali gotowe bloki kodu na planszę i łączyli ze sobą niczym puzzle. Dzięki temu animowane postacie mogły się poruszać pokonując skomplikowane labirynty.
Starsi uczniowie w trakcie zajęć poznali język programowania Scratch.
Uczyli się programowania w sposób wizualny - poprzez przeciąganie kolorowych puzzli i postaci z zasobnika. Wydawali komendy poruszania się „duszka” po ekranie, który miał określone zadanie do wykonania np. przemieszczenie się, ominięcie przeszkody, narysowanie określonej figury.
Scratch pokazuje dzieciom, że programowanie nie musi być skomplikowaną dziedziną, a nauczanie jego podstaw może być świetną zabawą.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczniów i sprawiały dużo radości po wykonaniu kolejnego zadania.
Tym, którzy dalej będą chcieć rozwijać swoje umiejętności w zakresie programowania życzymy sukcesów i zadowolenia ze swoich osiągnięć.
Stanisław Piwowarczyk – nauczyciel informatyki