Środa, 15.04.
Temat : Groźna woda
Odczytaj opowiadanie z podręcznika ze str. 53 i 54. Wykonaj 1,2 zadanie w zeszycie ćwiczeń str. 63.
Przyjrzyj się ilustracjom (podręcznik str. 55) i odczytaj zdania pod nimi. Na podstawie historyjki obrazkowej napisz opowiadanie o tym, co przydarzyło się Marcie. Następnie wymyśl dalszy ciąg opowiadania. Zapisz w zeszycie.
Marta od dawna marzyła o pluszowym misiu.
Pewnego dnia poszła z mamą na zakupy do ....... .
Mama kupiła jej pięknego…….. .
Pomyślę i rozwiążę – rozwiązywanie różnych zadań (karty pracy str. 40-41).
Ćwiczenia gimnastyczne https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU
Czwartek, 16.04.
Temat: Potyczki ortograficzne.
Przeczytaj uważnie wiersz „Budki, dudki, bieg i śnieg” (s. 56, podręcznik) . W trakcie czytania zwróć uwagę na wyrazy zapisane pogrubionym drukiem. Są to wyrazy, z grupy wyrazów – inaczej słyszę, inaczej piszę. Wypisz z wiersza pary wyrazów według wzoru :
budki - bo budek
paw – bo pawie
Wyszukaj najzabawniejszą zwrotkę w wierszu i naucz się jej na pamięć. Zapisz z pamięci wyuczoną zwrotkę i sprawdź, czy udało ci się ją zapisać bez błędów.
Wykonaj ćwiczenia ze str.64 i 65.
Wiosenny quiz – rozwiązanie zagadek. Za poprawną odpowiedź przyznaj sobie punkt.
1. Są bardzo pracowite, a w leśnych kopcach ukryte, wiosnę chętnie witają, igliwie na dom zbierają.
2. Na gałęziach drzewa w pączkach się schowały. Będą z nich oczywiście….
3. Gdy nadchodzi czas wiosny, z dalekich krajów wracają do gniazd.
4. Na wierzbowych gałązkach puszyste kotki są ukryte w pąkach.
5. Budzi się wiosną kolczasty zwierz, jeszcze zaspany, to przecież …
6. Wysoko nad polem w wiosenny ranek swym dźwięcznym głosem wita …
7. Wśród zielonych traw prezentują wiele barw.
8. Z dalekiej Afryki stęskniony przyleciał w rodzinne strony.
9. Przyszła z deszczem i ze słonkiem, ze śpiewem skowronka, rozkwiecona i radosna, upragniona, ciepła ……
10. Jeszcze wokół śnieg, a ja już kwitnę, bo jestem …
11. Biedronki, motyle, żuczki i mrówek gromady, witają wiosnę te ….
Odejmowanie typu 57-4. Sprawdzanie odejmowania za pomocą dodawania (karty pracy str. 42).
Piłka nożna z rodziną.
j.angielski
Proszę zróbcie ćwiczenia do tematu Unit 6, Lesson 5 z zeszytu ćwiczeń ćw. 1 – Połącz i napisz, oraz ćwiczenie ze Unit 6 Plus Page- krzyżówkę
Informtyka
Temat 15- Tajemnice dalekich stron…
Zagraj pod okiem rodzica w grę (programowanie robota) ze stron 40-41
Piątek, 17.04
Temat: Mój dobry i zły dzień
Odpowiedz na pytania:
Czy dzisiaj wydarzyło się coś, co wywołało u ciebie dobry lub zły nastrój? Podaj przykłady niemiłych wydarzeń, które dobrze się skończyły.
Co najczęściej wprawia Cię w zły nastrój?
A jakie powody do radości miał bohater wiersza pt.: „Czemu, wróbelku?” ( podręcznik, str.59).
Dlaczego go tak wszystko cieszyło?
A czy ty jesteś optymistą? A kto jest jego przeciwieństwem? Tak, pesymista.
Oceń, które zdanie mówi optymista, a które pesymista:
1. Pada deszcz, na pewno się przeziębię.
2. Idziemy do kina, pewnie film będzie nudny.
3. Na jutro wiersz na pamięć, na pewno szybko się nauczę.
Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń ze str. 68.
Opowiedz przygody Helenki na podstawie ilustracji, pytań pomocniczych oraz słownictwa ( podręcznik str. 60). Wykorzystaj słownictwo określające czas i następstwo czasowe:
pewnego dnia, w środę rano, najpierw, następnie, potem, po chwili, później , na koniec.
Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe: o ile więcej, o ile mniej (kart pracy str.43)
Malowanie ilustracji do wiersza- wyrażanie nastroju barwami.