Klasa II

2020-04-15

Środa, 15.04.

Temat : Groźna woda

 Odczytaj opowiadanie  z podręcznika ze str. 53 i 54. Wykonaj 1,2 zadanie w zeszycie ćwiczeń str. 63.           

    Przyjrzyj się ilustracjom (podręcznik str. 55) i odczytaj zdania pod  nimi.  Na podstawie historyjki obrazkowej napisz opowiadanie o tym, co przydarzyło się Marcie. Następnie wymyśl dalszy ciąg opowiadania. Zapisz w zeszycie.

Marta od dawna marzyła o pluszowym misiu.

Pewnego dnia poszła z mamą na zakupy do ....... .

Mama kupiła jej pięknego…….. .

 Pomyślę i rozwiążę – rozwiązywanie różnych zadań (karty pracy str. 40-41). 

 Ćwiczenia gimnastyczne https://www.youtube.com/watch?v=6zL8zd1fDZU

 

Czwartek, 16.04.

   Temat: Potyczki ortograficzne.

           Przeczytaj uważnie wiersz „Budki, dudki, bieg i śnieg” (s. 56, podręcznik) . W trakcie czytania zwróć uwagę na wyrazy zapisane pogrubionym drukiem. Są to wyrazy, z grupy wyrazów – inaczej słyszę, inaczej piszę. Wypisz z wiersza  pary wyrazów według wzoru :

 budki  - bo budek

paw –    bo pawie

 Wyszukaj najzabawniejszą zwrotkę w wierszu i naucz się jej na pamięć. Zapisz z pamięci wyuczoną zwrotkę i sprawdź, czy udało ci się ją zapisać bez błędów.

 Wykonaj  ćwiczenia ze str.64 i 65.

         Wiosenny quiz – rozwiązanie zagadek. Za poprawną odpowiedź przyznaj sobie punkt.

1. Są bardzo pracowite, a w leśnych kopcach ukryte, wiosnę chętnie witają, igliwie na dom zbierają.

 2. Na gałęziach drzewa w pączkach się schowały. Będą z nich oczywiście….

3. Gdy nadchodzi czas wiosny, z dalekich krajów wracają do gniazd.

 4. Na wierzbowych gałązkach puszyste kotki są ukryte w pąkach.

 5. Budzi się wiosną kolczasty zwierz, jeszcze zaspany, to przecież …

 6. Wysoko nad polem w wiosenny ranek swym  dźwięcznym głosem wita …

7. Wśród zielonych traw prezentują wiele barw.

 8. Z dalekiej Afryki stęskniony przyleciał w rodzinne strony.

9. Przyszła z deszczem i ze słonkiem, ze śpiewem skowronka, rozkwiecona i radosna, upragniona, ciepła ……

 10. Jeszcze wokół śnieg, a ja już kwitnę, bo jestem … 

11. Biedronki, motyle, żuczki i mrówek gromady, witają wiosnę te ….                                                                                         

 

Odejmowanie typu 57-4. Sprawdzanie odejmowania za pomocą dodawania (karty pracy str. 42).

 Piłka nożna z rodziną.

j.angielski
Proszę zróbcie ćwiczenia do tematu Unit 6, Lesson 5 z zeszytu ćwiczeń ćw. 1 – Połącz i napisz, oraz ćwiczenie ze Unit 6 Plus Page- krzyżówkę

Informtyka
Temat 15- Tajemnice dalekich stron…
Zagraj pod okiem rodzica w grę (programowanie robota) ze stron 40-41

 

Piątek, 17.04

Temat: Mój dobry i zły dzień

  Odpowiedz na pytania:  

Czy dzisiaj wydarzyło się coś, co wywołało u ciebie dobry lub zły nastrój?   Podaj przykłady niemiłych wydarzeń, które dobrze się skończyły. 

 Co  najczęściej wprawia Cię w zły nastrój?  

 A jakie powody do radości miał bohater wiersza pt.: „Czemu, wróbelku?” ( podręcznik, str.59). 

Dlaczego go tak wszystko cieszyło? 

A czy ty jesteś optymistą?  A kto jest jego przeciwieństwem? Tak, pesymista.  

 Oceń, które zdanie mówi optymista, a które pesymista:

1. Pada deszcz, na pewno się przeziębię.

 2. Idziemy do kina, pewnie film będzie nudny.

 3. Na jutro wiersz na pamięć, na pewno szybko się nauczę. 

     Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń ze str. 68. 

   Opowiedz przygody Helenki na podstawie ilustracji, pytań pomocniczych oraz słownictwa                         ( podręcznik str. 60). Wykorzystaj słownictwo określające czas i następstwo czasowe:

pewnego dnia, w środę rano, najpierw, następnie, potem, po chwili, później , na koniec.

    Rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe: o ile więcej, o ile mniej (kart pracy str.43)

  Malowanie ilustracji do wiersza- wyrażanie nastroju barwami.

 

Data wprowadzenia 2020-04-15 09:27:26, ilość odsłon 1212
skup aut gdynia
 
dieta pudełkowa Kielce
 
mieszkania kielce
 
dobre wino kraków