Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Od 09.11.2020 r. do 29.11. 2020 r. w klasach I-III obowiązuje nauczanie zdalne, które będziemy realizować oraz kontaktować się zgonie z naszymi wspólnymi ustaleniami.
Zamieszczam tygodniowy rozkład tematów do realizacji (edukacja polonistyczna, społeczna, przyrodnicza, plastyczna, wychowanie fizyczne, zajęcia komputerowe) : 16-20.11.2020 r.
W klasie II korzystamy z podręcznika „Elementarz odkrywców” cz.2 oraz Zeszyt ćwiczeń
cz. 2 z wydawnictwa Nowa Era.
Pozdrawiam serdecznie!
Wychowawca: Ewa Janowska-Dzwonek
Poniedziałek 16.11.2020 Temat: Pogodowy kalejdoskop.
|
|
Edukacja polonistyczna:
|
Wypowiedzi na temat listopadowej pogody i konieczności dostosowania do niej ubrania – na podstawie ilustracji i własnych obserwacji. Czytanie tekstów informacyjnych o sposobach prowadzenia obserwacji pogody. Jesienne zjawiska atmosferyczne – obserwacja elementów pogody i dokonywanie pomiarów. Podręcznik str.14, przeczytaj tekst informacyjny „Zjawiska atmosferyczne”. Zeszyt ćw. str.14 ćw.1-3 (do sprawdzenia w zeszycie). Podręcznik str. 15, przeczytaj tekst informacyjny „Jak ludzie obserwują pogodę?” ćw.1-3 (ustnie) Zeszyt ćw.str.15 ćw. 4-6 |
Wychowanie fizyczne: |
Spacer po najbliższej okolicy. |
Wtorek 17.11.2020 Temat: Stroje na jesienne chłody.
|
|
Edukacja polonistyczna, społeczna:
|
Głośne czytanie wiersza Doroty Gellner „Jesienią” – omówienie nierealistycznych sytuacji. Wypowiedzi na temat funkcjonalności ubrania noszonego późną jesienią. Pisanie wyrazów z ó. Łączenie nazw z odpowiednimi czynnościami. Podręcznik str. 17 przeczytaj wiersz, ćw. 1-2 ustnie Zeszyt ćw. str.16 ćw. 1-2 ( do sprawdzenia w zeszycie ćw.2 z kropką). Potyczki ortograficzne str.14 ćw.2, str. 27 |
Zajęcia komputerowe |
Działania matematyczne z wykorzystaniem programu Scratch (lekcja 2) Uruchom program Scratch www.scratch.mit.edu Zeszyt ćw. do informatyki str.23 ćw.4-5. Postępuj zgodnie z poleceniami w ćwiczeniach.
|
Środa 18.11.2020 Temat: Modne – niemodne. |
|
Edukacja polonistyczna |
Dyskusja na temat mody na podstawie tekstu Rafała Witka „W pogoni za modą” i własnych doświadczeń.Wyjaśnianie związków frazeologicznych dotyczących ubrań i mody. Dostosowanie ubrania do różnych okoliczności, sytuacji i okazji. Rozbudzanie potrzeby dbania o swój wygląd w różnych sytuacjach. Pisanie przymiotników z nie. Podręcznik str. 18-19 - przeczytaj opowiadanie „ W pogoni za modą”, ćw. 1-5 ustnie - przeczytaj informacje z ramki „ Nie powinniśmy oceniać innych po wyglądzie”. Zastanów się co oznacza to powiedzenie? Przepisz do zeszytu dwa pierwsze zdania z ramki. Zeszyt ćw. str.17-18 ćw.1-6 ( do sprawdzenia)
|
Wychowanie fizyczne |
Ćwiczenia zwinności i orientacji w przestrzeni z elementami przetaczania się i kołysania. |
Czwartek 19.11.2020 Temat: Warto być sportowcem!
|
|
Edukacja polonistyczna, przyrodnicza:
|
Czytanie opowiadania Maugo Domańskiej „Trening czyni mistrza”. Wypowiedzi na temat znaczenia sportu dla zdrowia i kształtowania pożądanych cech charakteru. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych i uprawianych przez nie dyscyplin sportu. Rozpoznawanie i nazywanie dyscyplin sportowych. Pisownia nazw sportowców – zakończenia -arz, -erz. Stosowanie liczebników w zdaniach. Podręcznik str. 20-21 przeczytaj opowiadanie „Trening czyni mistrza”, odpowiedz na pytania do tekstu (1-3 ustnie), ćw.4 do zeszytu (do sprawdzenia). Zeszyt ćw. str.19-21 wykonaj ćw.1-5 Potyczki ortograficzne str.42 |
Edukacja plastyczna: |
Temat: Plakat propagujący zdrowy styl życia.
Ułóż i zapisz hasło, a następnie wykonaj dowolną techniką plakat na kartce z bloku format A3 zachęcający do uprawiania sportów i aktywności ruchowej. (do sprawdzenia) |
Piątek 20.11.2020 Temat: Dzień odkrywców. Pokaz mody.
|
|
Edukacja polonistyczna
|
Jesienna moda wśród zwierząt – utrwalenie pisowni wyrazów z ó niewymiennym. Tworzenie łańcuchów skojarzeń. Rozmowa na temat dostosowania stroju do różnych sytuacji i okoliczności na podstawie rymowanek „Stroje na różne okazje” i własnych doświadczeń. Podręcznik str.22 przeczytaj rymowanki „Stroje na różne okazje” ćw.1-3 (ustnie). Przepisz do zeszytu rymowanki. Pamiętaj , aby każde zdanie zaczynać pisać od nowej linii. Zeszyt ćw. str.22-23 ćw. 1-4 Potyczki ortograficzne str.28 ćw.2 |
Wychowanie fizyczne: |
Ćwiczenia szybkości i siły. |