Klasa II

2020-11-15

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

Od 09.11.2020 r. do 29.11. 2020 r. w klasach I-III obowiązuje nauczanie zdalne, które będziemy realizować oraz kontaktować się zgonie z naszymi wspólnymi ustaleniami.

Zamieszczam tygodniowy rozkład tematów do realizacji (edukacja polonistyczna, społeczna, przyrodnicza, plastyczna, wychowanie fizyczne, zajęcia komputerowe) : 16-20.11.2020 r.

W klasie II  korzystamy z podręcznika „Elementarz odkrywców” cz.2 oraz Zeszyt ćwiczeń

cz. 2 z wydawnictwa Nowa Era.

Pozdrawiam serdecznie!

Wychowawca: Ewa Janowska-Dzwonek

 

 

Poniedziałek 16.11.2020

Temat: Pogodowy kalejdoskop.

 

Edukacja polonistyczna:

 

 

 

 

 

 

Wypowiedzi na temat listopadowej pogody i konieczności dostosowania do niej ubrania – na podstawie ilustracji i własnych obserwacji. Czytanie tekstów informacyjnych o sposobach prowadzenia obserwacji pogody. Jesienne zjawiska atmosferyczne – obserwacja elementów pogody i dokonywanie pomiarów.

Podręcznik str.14, przeczytaj tekst informacyjny „Zjawiska atmosferyczne”.

Zeszyt ćw. str.14 ćw.1-3 (do sprawdzenia w zeszycie).

Podręcznik str. 15, przeczytaj tekst informacyjny „Jak ludzie obserwują pogodę?” ćw.1-3 (ustnie)

Zeszyt ćw.str.15 ćw. 4-6

Wychowanie fizyczne:

Spacer po najbliższej okolicy.

 

Wtorek 17.11.2020

Temat: Stroje na jesienne chłody.

 

Edukacja polonistyczna,

społeczna:

 

 

 

 

 

 

Głośne czytanie wiersza Doroty Gellner „Jesienią” – omówienie nierealistycznych sytuacji. Wypowiedzi na temat funkcjonalności ubrania noszonego późną jesienią. Pisanie wyrazów z ó. Łączenie nazw z odpowiednimi czynnościami.

Podręcznik str. 17 przeczytaj wiersz, ćw. 1-2 ustnie

Zeszyt ćw. str.16 ćw. 1-2

( do sprawdzenia w zeszycie ćw.2 z kropką).

Potyczki ortograficzne str.14 ćw.2, str. 27

 

Zajęcia komputerowe

 

Działania matematyczne z wykorzystaniem programu Scratch (lekcja 2)

Uruchom program Scratch www.scratch.mit.edu

Zeszyt ćw. do informatyki str.23 ćw.4-5.

Postępuj zgodnie z poleceniami w ćwiczeniach.

 

Środa 18.11.2020

Temat: Modne – niemodne.

Edukacja polonistyczna

Dyskusja na temat mody na podstawie tekstu Rafała Witka „W pogoni za modą” i własnych doświadczeń.Wyjaśnianie związków frazeologicznych dotyczących ubrań i mody. Dostosowanie ubrania do różnych okoliczności, sytuacji i okazji. Rozbudzanie potrzeby dbania o swój wygląd w różnych sytuacjach. Pisanie przymiotników z nie.

Podręcznik str. 18-19

- przeczytaj opowiadanie „ W pogoni za modą”, ćw. 1-5 ustnie

- przeczytaj informacje z ramki „ Nie powinniśmy oceniać innych po wyglądzie”. Zastanów się co oznacza to powiedzenie?

Przepisz do zeszytu dwa pierwsze zdania z ramki.

Zeszyt ćw. str.17-18 ćw.1-6 ( do sprawdzenia)

 

Wychowanie fizyczne

Ćwiczenia zwinności i orientacji w przestrzeni z elementami przetaczania się i kołysania.

Czwartek 19.11.2020

Temat: Warto być sportowcem!

 

Edukacja polonistyczna, przyrodnicza:

 

 

 

 

 

 

 

Czytanie opowiadania Maugo Domańskiej „Trening czyni mistrza”. Wypowiedzi na temat znaczenia sportu dla zdrowia i kształtowania pożądanych cech charakteru. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych i uprawianych przez nie dyscyplin sportu. Rozpoznawanie i nazywanie dyscyplin sportowych. Pisownia nazw sportowców – zakończenia -arz, -erz. Stosowanie liczebników w zdaniach.

Podręcznik str. 20-21 przeczytaj opowiadanie „Trening czyni mistrza”, odpowiedz na pytania do tekstu (1-3 ustnie),

ćw.4 do zeszytu (do sprawdzenia).

Zeszyt ćw. str.19-21 wykonaj ćw.1-5

Potyczki ortograficzne str.42

 

Edukacja plastyczna:

 

Temat: Plakat propagujący zdrowy styl życia.

 

Ułóż i zapisz hasło, a następnie wykonaj dowolną techniką plakat na kartce z bloku format A3 zachęcający do uprawiania sportów

 i aktywności ruchowej.

(do sprawdzenia)

Piątek 20.11.2020

Temat: Dzień odkrywców. Pokaz mody.

 

Edukacja polonistyczna

 

Jesienna moda wśród zwierząt – utrwalenie pisowni wyrazów z ó niewymiennym. Tworzenie łańcuchów skojarzeń. Rozmowa na temat dostosowania stroju do różnych sytuacji i okoliczności na podstawie rymowanek „Stroje na różne okazje” i własnych doświadczeń.

Podręcznik str.22 przeczytaj rymowanki „Stroje na różne okazje” ćw.1-3 (ustnie).

Przepisz do zeszytu rymowanki. Pamiętaj , aby każde zdanie zaczynać pisać od nowej linii.

Zeszyt ćw. str.22-23 ćw. 1-4

Potyczki ortograficzne str.28 ćw.2

Wychowanie fizyczne:

Ćwiczenia szybkości i siły.

 

Data wprowadzenia 2020-11-15 12:40:53, ilość odsłon 283
skup aut gdynia
 
dieta pudełkowa Kielce
 
mieszkania kielce
 
dobre wino kraków