Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Od 09.11.2020 r. do 29.11. 2020 r. w klasach I-III obowiązuje nauczanie zdalne, które będziemy realizować oraz kontaktować się zgonie z naszymi wspólnymi ustaleniami.
Zamieszczam tygodniowy rozkład tematów do realizacji (edukacja polonistyczna, społeczna, przyrodnicza, plastyczna, wychowanie fizyczne, zajęcia komputerowe) : 16 – 20.11.2020 r.
W środę (tj. 18.11.2020) omawiamy lekturę M. Pałasza „Sposób na Elfa”.
W klasie III korzystamy z podręcznika „Elementarz odkrywców” cz.2 oraz Zeszyt ćwiczeń cz. 2 z wydawnictwa Nowa Era.
Pozdrawiam serdecznie!
Wychowawca: Ewa Janowska-Dzwonek
Poniedziałek 16.11.2020 Temat:Marzenia o zwierzętach.
|
|
Edukacja polonistyczna:
|
Kilkuzdaniowe wypowiedzi o własnych lub wymarzonych zwierzętach domowych. Ustne i pisemne wypowiedzi Podręcznik str. 18-19, przeczytaj opowiadanie „Pazurek jest tylko mój”, wykonaj ćw.1-5 ustnie Zeszyt ćw. str.14-15 wykonaj ćw. 1,2,4, 5; ćw. 3 (w zeszycie do sprawdzenia) Podział zwierząt ze względu na sposób odżywiania. Podręcznik str.20 przeczytaj tekst informacyjny, zapisz w zeszycie odpowiedzi do poleceń zawartych w ćw.1-3. ( do sprawdzenia) |
Wychowanie fizyczne: |
Podania piłki górne i dolne z chwytem jednorącz i oburącz. |
Wtorek 17.11.2020 Temat:Pomagamy zwierzętom przygotować się do zimy.
|
|
Edukacja polonistyczna, społeczna:
|
Sposoby pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy. Czytanie ogłoszenia Koła Przyjaciół Zwierząt. Pisanie ogłoszenia z pomocą pytań. Pisanie wyrazów z ch po spółgłosce s. Tworzenie form czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego podanych czasowników. Podręcznik str.21, przeczytaj ogłoszenie. Odpowiedz pisemnie na pytania do tekstu ogłoszenia:
Zeszyt ćw. str.16-17 wykonaj ćw. 2-6 (do sprawdzenia ćwiczenia w zeszycie)
Potyczki ortograficzne str.3, str.9, str.54
|
Środa 18.11.2020 Temat:Poznajemy bohaterów lektury „Sposób na Elfa”.
|
|
Edukacja polonistyczna |
Wypowiedzi dzieci na temat przeczytanej książki Marcina Pałasza „Sposób na Elfa”. Czytanie fragmentów lektury. Ustalanie i opisywanie cech wyglądu i charakteru bohaterów. Przymiotniki o znaczeniu przeciwnym. Rozmowa o pierwszym spotkaniu Dużego z Elfem – określanie uczuć z pozycji pana i jego psa.
Zeszyt ćw. str.18 ćw.1 (zapisz metryczkę lektury) Odpowiedz i zapisz w zeszycie: Która z psich przygód podobała Ci się najbardziej i dlaczego? Które sytuacje najbardziej rozbawiły Cię, a które najbardziej wzruszyły? Czy chciałbyś/chciałabyś mieć takiego psa jak Elf i dlaczego? Zeszyt ćw. str.18-19 wykonaj ćw. 2-5 , do zeszytu ćw.3 i 4 (do sprawdzenia ćwiczenia w zeszycie)
|
Wychowanie fizyczne |
Skoki na skakance w miejscu i w biegu. |
Zajęcia komputerowe |
Przygotowanie prezentacji w programie PowerPoint.
Uruchom program PowerPoint i przygotuj prezentację pt. MOJE HOBBY maksymalnie 8 slajdów, następnie zapisz ją i prześlij na moją pocztę: ewa.j.dzwonek @wp.pl
|
Czwartek 19.11.2020 Temat:Opowiadamy przygody bohaterów lektury.
|
|
Edukacja przyrodnicza, polonistyczna:
|
Opowiadanie wybranych przygód bohaterów książki Marcina Pałasza „Sposób na Elfa”. Opowiadanie wybranej przygody wg ułożonego planu. Moja przygoda z Erką – pisanie opowiadania twórczego. Ćwiczenia językowe – liczba pojedyncza i mnoga związku rzeczownika z przymiotnikiem. Rozmowa kierowana o zmianach, jakie zaszły w życiu bohaterów lektury po zaadoptowaniu psa. Zeszyt ćwiczeń str.20-21 ćw.1-4 (do sprawdzenia) Zapisz w zeszycie ćw.5 (do sprawdzenia)
Potyczki ortograficzne str.66 ćw.2
|
Edukacja plastyczna: |
Tworzenie ilustracji do omawianej lektury. Potrzebne: kartka z bloku format A3 pastele
Namaluj dowolną scenę z książki „Sposób na Elfa” z udziałem postaci, która najbardziej ci się spodobała. (do sprawdzenia)
|
Piątek 20.11.2020 Temat:Koty za płoty.
|
|
Edukacja polonistyczna
|
Głośne czytanie wiersza Marcina Brykczyńskiego „Kot w worku”. Wyjaśnianie wyrażeń, przysłów i związków frazeologicznych odnoszących się do cech zwierząt. Układanie i pisanie zdań z wykorzystaniem powiedzeń. Ilustrowanie i opowiadanie historyjek z wykorzystaniem powiedzeń. Podręcznik str. 22, przeczytaj wiersz „Kot w worku”. Ćwiczenie Odczytaj powiedzenia wyróżnione w tekście i przepisz je do zeszytu, wyjaśnij ich znaczenie. Ułóż trzy zdania z wybranymi powiedzeniami. (do sprawdzenia) Zeszyt ćw. str.22-23 wykonaj ćw. 1-5
|
Wychowanie fizyczne: |
Kozłowanie i rzuty piłki jednorącz do celu. |