Klasa III

2020-11-15

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

Od 09.11.2020 r. do 29.11. 2020 r. w klasach I-III obowiązuje nauczanie zdalne, które będziemy realizować oraz kontaktować się zgonie z naszymi wspólnymi ustaleniami.

Zamieszczam tygodniowy rozkład tematów do realizacji (edukacja polonistyczna, społeczna, przyrodnicza, plastyczna, wychowanie fizyczne, zajęcia komputerowe) : 16 – 20.11.2020 r.

W środę (tj. 18.11.2020) omawiamy lekturę M. Pałasza „Sposób na Elfa”.

W klasie  III korzystamy z podręcznika „Elementarz odkrywców” cz.2 oraz Zeszyt ćwiczeń cz. 2 z wydawnictwa Nowa Era.

Pozdrawiam serdecznie!

Wychowawca: Ewa Janowska-Dzwonek

 

 

Poniedziałek 16.11.2020

Temat:Marzenia o zwierzętach.

 

Edukacja polonistyczna:

 

 

 

 

 

 

Kilkuzdaniowe wypowiedzi o własnych lub wymarzonych zwierzętach domowych. Ustne i pisemne wypowiedzi
o wyglądzie i usposobieniu kotów zainspirowane opowiadaniem Melanii Kapelusz „Pazurek jest tylko mój”. Lista obowiązków opiekuna kota.

Podręcznik str. 18-19, przeczytaj opowiadanie „Pazurek jest tylko mój”, wykonaj ćw.1-5 ustnie

Zeszyt ćw. str.14-15 wykonaj ćw. 1,2,4, 5; ćw. 3 (w zeszycie do sprawdzenia)

Podział zwierząt ze względu na sposób odżywiania.

Podręcznik str.20 przeczytaj tekst informacyjny, zapisz w zeszycie odpowiedzi do poleceń zawartych w ćw.1-3.

( do sprawdzenia)

Wychowanie fizyczne:

Podania piłki górne i dolne z chwytem jednorącz i oburącz.

 

Wtorek 17.11.2020

Temat:Pomagamy zwierzętom przygotować się do zimy.

 

Edukacja polonistyczna,

społeczna:

 

 

 

 

 

 

Sposoby pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy. Czytanie ogłoszenia Koła Przyjaciół Zwierząt. Pisanie ogłoszenia z pomocą pytań. Pisanie wyrazów z ch po spółgłosce s. Tworzenie form czasu przeszłego, teraźniejszego i przyszłego podanych czasowników.

Podręcznik str.21, przeczytaj ogłoszenie. Odpowiedz pisemnie na pytania do tekstu ogłoszenia:

  1. 1.      Kto jest nadawcą ogłoszenia?
  2. 2.      Jak nazywa się schronisko?
  3. 3.      Przy jakiej ulicy się mieści?
  4. 4.      Jakie zwierzęta tam mieszkają?
  5. 5.      Co jest potrzebne zwierzętom do schroniska?
  6. 6.      Odszukaj w tekście hasła zachęcającego do udziału w akcji i zapisz je z pamięci w zeszycie.

Zeszyt ćw. str.16-17 wykonaj ćw. 2-6

(do  sprawdzenia ćwiczenia w zeszycie)

 

Potyczki ortograficzne str.3, str.9, str.54

 

 

Środa 18.11.2020

Temat:Poznajemy bohaterów lektury „Sposób na Elfa”.

 

Edukacja polonistyczna

Wypowiedzi dzieci na temat przeczytanej książki Marcina Pałasza „Sposób na Elfa”. Czytanie fragmentów lektury. Ustalanie i opisywanie cech wyglądu i charakteru bohaterów. Przymiotniki o znaczeniu przeciwnym. Rozmowa o pierwszym spotkaniu Dużego z Elfem – określanie uczuć z pozycji pana i jego psa.

 

Zeszyt ćw. str.18 ćw.1 (zapisz metryczkę lektury)

Odpowiedz i zapisz w zeszycie:

Która z psich przygód podobała Ci  się najbardziej i dlaczego?

Które sytuacje najbardziej rozbawiły Cię, a które najbardziej wzruszyły?

Czy chciałbyś/chciałabyś mieć takiego psa jak Elf i dlaczego?

Zeszyt ćw. str.18-19 wykonaj ćw. 2-5 , do zeszytu ćw.3 i 4

(do  sprawdzenia ćwiczenia w zeszycie)

 

Wychowanie fizyczne

Skoki na skakance w miejscu i w biegu.

Zajęcia komputerowe

Przygotowanie prezentacji w programie PowerPoint.

 

Uruchom program PowerPoint i przygotuj prezentację

 pt. MOJE HOBBY maksymalnie 8 slajdów, następnie zapisz ją i prześlij na moją pocztę:  ewa.j.dzwonek @wp.pl

 

Czwartek 19.11.2020

Temat:Opowiadamy przygody bohaterów lektury.

 

Edukacja przyrodnicza, polonistyczna:

 

 

 

 

 

 

 

Opowiadanie wybranych przygód bohaterów książki Marcina Pałasza „Sposób na Elfa”. Opowiadanie wybranej przygody wg ułożonego planu. Moja przygoda z Erką – pisanie opowiadania twórczego. Ćwiczenia językowe – liczba pojedyncza i mnoga związku rzeczownika z przymiotnikiem. Rozmowa kierowana o zmianach, jakie zaszły w życiu bohaterów lektury po zaadoptowaniu psa.

Zeszyt ćwiczeń str.20-21 ćw.1-4 (do sprawdzenia)

Zapisz w zeszycie ćw.5 (do sprawdzenia)

 

Potyczki ortograficzne str.66 ćw.2

 

Edukacja plastyczna:

Tworzenie ilustracji do omawianej lektury.

Potrzebne:

kartka z bloku  format A3

pastele

 

Namaluj dowolną scenę z książki „Sposób na Elfa” z udziałem postaci, która najbardziej ci się spodobała. (do sprawdzenia)

 

Piątek 20.11.2020

Temat:Koty za płoty.

 

Edukacja polonistyczna

 

Głośne czytanie wiersza Marcina Brykczyńskiego „Kot w worku”. Wyjaśnianie wyrażeń, przysłów i związków frazeologicznych odnoszących się do cech zwierząt. Układanie i pisanie zdań z wykorzystaniem powiedzeń. Ilustrowanie i opowiadanie historyjek z wykorzystaniem powiedzeń.

Podręcznik str. 22, przeczytaj wiersz „Kot w worku”.

Ćwiczenie

Odczytaj powiedzenia wyróżnione w tekście i przepisz je do zeszytu, wyjaśnij ich znaczenie. Ułóż trzy zdania z wybranymi powiedzeniami. (do sprawdzenia)

Zeszyt ćw. str.22-23 wykonaj ćw. 1-5

 

Wychowanie fizyczne:

Kozłowanie i rzuty piłki jednorącz do celu.

 

Data wprowadzenia 2020-11-15 12:41:33, ilość odsłon 333
skup aut gdynia
 
dieta pudełkowa Kielce
 
mieszkania kielce
 
dobre wino kraków