Aktualizacja Deklaracji dostępności jednostki organizacyjnej

2022-03-31

                                     Łopuszno. dn.31.03.2022r.

                                                    (miejscowość i data)

 

 Aktualizacja

Deklaracji dostępności jednostki organizacyjnej Gminy Łopuszno -

 

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Łopusznie, ul. Strażacka 5

(nazwa i siedziba jednostki organizacyjnej Gminy Łopuszno)

 

 

W świetle §  1 pkt 8 uchwały Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 1 sierpnia 1997 r. – Karta Praw Osób Niepełnosprawnych (M. P. z 1997 r., Nr 50, poz. 475) każda osoba niepełnosprawna ma prawo do życia w środowisku wolnym od barier funkcjonalnych, w tym: dostępu do urzędów, punktów wyborczych, szkół i obiektów użyteczności publicznej, swobodnego przemieszczania się i powszechnego korzystania ze środków transportu, dostępu do informacji oraz możliwości komunikacji międzyludzkiej.

Osoby niepełnosprawne na co dzień spotykają się z wieloma przeszkodami, które utrudniają  im swobodne poruszanie się, dlatego niezmiernie ważne jest inicjowanie działań prowadzących do umożliwienia im normalnego funkcjonowania.

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1062) nakłada na urzędy i jednostki podległe obowiązek sporządzenia raportu dostępnych / dostosowanych miejsc oraz opublikowanie takiego wykazu w postaci Deklaracji Dostępności na stronach podmiotowych tj. Biuletynach Informacji Publicznej, a jeżeli nie ma Biuletynu Informacji Publicznej – na swoich stronach internetowych. Niniejszy wykaz ma na celu sporządzenie gminnego, a następnie krajowego rejestru miejsc dostępnych oraz na przestrzeni wkładu prac i deklaracji prowadzonych postępów w tymże kierunku, zmniejszanie lub zacieranie dyskryminacji w społeczeństwie osób niepełnosprawnych bądź osób ze szczególnymi potrzebami.

W ramach najczęściej wymienianych grup osób niepełnosprawnych należy wymienić osoby:

  • poruszające się za pośrednictwem wózków inwalidzkich,
  • poruszające się o kulach, o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • niewidome,
  • słabo widzące,
  • niesłyszące,
  • słabo słyszące,
  • z niepełnosprawnościami psychicznymi i intelektualnymi, mające trudności                                     w komunikowaniu się z otoczeniem (trudności z komunikowaniem się lub rozumieniem języka pisanego lub mówionego).

Przy wszystkich niżej wymienionych propozycjach należy wziąć pod uwagę bardzo ważny aspekt: ile osób niepełnosprawnych lub osób ze szczególnymi potrzebami chciałoby                          lub proponowało skorzystanie z takiego dostosowania?

Proponowane oferty dostosowań:

- tablica przyzywowa – urządzenie sprowadzające kabinę dźwigu na daną kondygnację                w budynku,

- oznakowanie kolorystyczne i fakturowe elementów pionowych i poziomych obiektów,

- kontrastowe oznaczenia na schodach, odmienna faktura i kolorystyka nawierzchni,                           tablice informacyjne czytelne,

- likwidacja wszystkich progów,

- klamki okienne właściwie umiejscowione dla osoby na wózku,

- powierzchnia łazienki pozwalająca na manewrowanie wózkiem,

- domofon przy drzwiach wejściowych do budynku opisany alfabetem Braille’a,

- syntezator mowy przy drzwiach automatycznych (drzwi otwierają się – drzwi zamykają się),

- urządzenie lektorskie „czytające” książki i dokumenty, różnego rodzaju lupy, urządzenia biurowe wyposażone w alfabet Braille’a i odtwarzacz audiobooków w wersji cyfrowej,

- samoobsługowa platforma dla osób z niepełnosprawnością ruchową,

- przy wjeździe na pochylnię zamontowany domofon (połączenie z biurem obsługi),

- toaleta dla matek z dzieckiem z miejscem wydzielonym na skorzystanie z przebieralni,

- wyposażenie w pętle indukcyjną pokoju lub pomieszczenia,

- powiększalniki dokumentów (stół lub kilka na każdym piętrze, na którym zamontowany jest powiększalnik tekstu),

- wykładzina antypoślizgowa na korytarzach i schodach, paski antypoślizgowe na schodach,

- stanowisko komputerowe z dostępem do internetu, z monitorem opisanym alfabetem Braille’a dla osób z dysfunkcją wzroku,

- kontakty i przełączniki na wysokości dostosowanej dla osób poruszających się na wózkach,

- na specjalne życzenie klienta dojazd do domu z pracownikiem w celu wypełnienia                                         i podpisania dokumentów.

Konieczność usuwania wszelkich barier jest bezdyskusyjna, stanowi bowiem niezbędny warunek integracji ze społeczeństwem osób niepełnosprawnych lub osób ze szczególnymi potrzebami.

Dostosowanie już dostępne w jednostce: (proszę zaznacz właściwą odpowiedź)

Podjazd: dla wózków inwalidzkich przy wejściu bocznym od strony GOZ  tak – nie

Winda:   …………………………………………………………………... tak – nie

Lektor czytający: ………………………..……………………………..…  tak – nie

Migowy język: …………………………………………………………… tak – nie

Wykładzina antypoślizgowa: ……………………………………………   tak – nie

Kontrast czarny żółty: ……………………………………………………  tak – nie

Strona internetowa (dostosowana WCAG): ………………..   tak – nie – częściowo

Pętla indukcyjna: …………………………………………………………   tak – nie

Osobne pomieszczenie dla osób ze szczególnymi potrzebami: …………..  tak – nie

Wideo połączenie on – line (kamerka): ………………………………….... tak – nie

Pokój z obsługą indywidualną: …………………………………………..... tak – nie

Toaleta dla osób niepełnosprawnych: ……………………………………..  tak – nie

 

Inne (proszę wymienić):

- przy schodach w wejściu głównym zamontowana poręcz,

- przy budynku wydzielono miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,

 

 

Uwagi (proszę wskazać):

Link do strony szkoły, na której umieszczona została deklaracja o dostępności http://zslopuszno.pl/65/6060-Deklaracja_o_dostepnosci.html

 

 

Data wprowadzenia 2022-03-31 12:09:05, ilość odsłon 478
skup aut gdynia
 
dieta pudełkowa Kielce
 
mieszkania kielce
 
dobre wino kraków