....
PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Nasza szkoła realizuje od 01 kwietnia 2009 do 31 grudnia 2011 roku projekt "PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY", na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Głównym celem Projektu jest wdrożenie modelu edukacji, dostosowanego do potrzeb i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego i motorycznego dzieci odbywa się przez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. Wykorzystanie w praktyce tej teorii zapewnia uczniom doświadczenia edukacyjne i społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb.
Adresatami podjętych działań są uczniowie klas pierwszych szkół podstawowych. Nauczyciele realizujący projekt zostali przeszkoleni, a klasy wyposażone w środki dydaktyczne, które stymulują rozwój uczniów.
Twórczy nauczyciel realizuje swój autorski pomysł, który nie jest ograniczony sztywnymi ramami programu nauczania. Dobór najwłaściwszych sposobów oddziaływania na dziecko wynika ze znajomości profilu inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowań i potrzeb. Integralną częścią działań jest nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami wychowanków. Praca z dziećmi prowadzona jest podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych.
W naszej szkole od 1 kwietnia 2009 projekt prowadzi pani Beata Jasikowska. Następnie projekt prowadzić będą w klasach pierwszych kolejni nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, mianowicie pani Jolanta Palacz oraz pani Elżbieta Żmuda.